M.kaafjord Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Hei, Jeg er i gang med å få installert styring til varme og lys, hvor det blir benyttet en Futurehome-hub. I stua har vi støtt på en liten utfordring. Her har vi 5 downlights som vi slår av/på og dimmer via en impuls etter på veggen. De har da en driver (Tridonic te-0105 one4all) som er montert i takboks. Elektrikeren jeg hadde mente derfor at Fibaro dimmer 2 som jeg har fått installert til en del av resten av belysningen ikke vil fungere her. Har sett på Fibaro single switch 2, for å prøve å finne ut om denne kan monteres inn. Ser at den har mulighet for å fungere med impulsbryter, blir dog usikker på om montering av en slik vil gi meg ønsket styring av downlights. Er det noen som har forslag eller erfaring med hvordan man får til styring av denne type oppsett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 32 minutter siden, M.kaafjord skrev: Her har vi 5 downlights som vi slår av/på og dimmer via en impuls etter på veggen. De har da en driver (Tridonic te-0105 one4all) som er montert i takboks. Elektrikeren jeg hadde mente derfor at Fibaro dimmer 2 som jeg har fått installert til en del av resten av belysningen ikke vil fungere her. Det er nok riktig, dimmeren ligger vil i selve driveren. Personlig hadde jeg byttet driveren... Men jeg tror ikke Single Switch er løsningen hvis du ikke vil ha ny driver. Da heller Fibaro Smart Implant. Smart Implant både kan ta impuls-kommandoer og sende dem videre. Men om det er lett da få til dimming er nok en annen sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.kaafjord Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2019 Takk for hjelp. Da ser det ut til at driver blir byttet ut med trafo, slik at Dimmer 2 kan monteres. ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erlendo89 Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Hadde akkurat samme driver selv på badet, men bytter til nye spotter og drivere. Tror kanskje min var gåen da den oppførte seg meget rart. Ville bare byttet de ut ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.