Mtgulb Skrevet 28. oktober 2019 Skrevet 28. oktober 2019 Hei. Vi driver og pusser opp er hus, og i sen forbindelse prøver jeg og planlegge litt hvordan jeg bil ha ting. Ønsket mitt er og ha innfelte høyttalere i alle rom, hvor vi kan spille musikk fra telefon, dab radio, bruke som ringeklokke osv. Finnes det en måte å få til dette på? Det må også enkelt kunne byttes mellom f.eks Spotify og dab radio, eller mellom forskjellige dab kanaler. Ønsker at hvert rom skal styres for seg, så samboeren kan høre på Spotify i det ene rommet samtidig som jeg hører på f.eks P4 i naborommet. Noen som har forslag til løsning? Siter
Floyd Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 Sonos har innfellingshøyttalere. Disse kan integreres mot forskjellige hjemmeautomasjonsystemer. Om du får de til å spille av ringeklokka vet jeg ikke. Siter
Hillmar Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 1 hour ago, Floyd said: Om du får de til å spille av ringeklokka vet jeg ikke. Med Sonos plugin i HS3 så får du spilt av hvilken lydfil du ønsker, så ringeklokke lages med en enkel Event. 1 Siter
Mtgulb Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Skrevet 30. oktober 2019 Forslag til hvordan det enkelt kan byttes mellom kilder uten bruk av telefon? Siter
borg1n Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Ikke for å gjøre ting mer komplisert for deg, men du kan også bruke noe a'la dette og bare streame fra mobil eller iPad. Evt kobble de mot en Sonos controller eller Squeezebox etc https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=144605214 Siter
Teza Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Ikke for å være negativ eller prøve å snakke deg bort fra noe, men vil ikke innbyggningshøyttalere bli et problem ved omøbelering av et rom eller bruks endring av rommet? Er ikke trådløse høyttalere mer praktisk da man kan flytte de rundt etter behov og evt ta de med hvis dere flytter en gang? Med innfelte høyttalere trodde jeg møbeleringen ville bli mer fastlåst med tanke på lydbildet? Kunne HEOS fra Denon eller Sonos sitt system vært interessant? Små enketer som lett kan plasseres rundt og bygges ut etter behov. Siter
Moskus Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Synes generelt at innbyggingshøyttalere ikke låter like bra som vanlige høyttalere. Valgte det selv bort i den nye delen av huset selv om jeg aldri ser for meg at det skal ommøbleres der... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.