Muriasandrus Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg har fått installert et par Heatit Z-dim dimmere. Begge dimmerne gir fra seg en «summelyd», både når lyset er på og av. Er dette vanlig eller er dimmerne defekte. Noen som har noen erfaringer med disse dimmerne? Siter
Moskus Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg har ikke erfaring med Z-DIM, men det er vel ikke uvanlig at dimmere dessverre summer litt. Hvilken lyskilde er koblet til? LED? Siter
HSv Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg ville vel mene at det beste å gjøre er å spørre / reklamere til elektrikeren. Personlig kunne jeg aldri hatt dimmere det summet i - jeg ville blitt sprø av lyden etter kort tid Siter
Muriasandrus Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Skrevet 30. oktober 2019 Dimmeren er koblet til 4 stk LED panel 15W, som har dimbar driver. På det andre rommet har jeg en taklampe med 3 stk LED GUI 10 pærer. Z-Dim er jo relativt dyr, så jeg hadde forventet at den ikke skulle ha durelyd. Leste et sted på forumet her at også en annen hadde erfaring med at dimmeren summet både når den var på og av. Siter
kristioi Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 Jeg opplever også summelyd på en helt ny Z-dim. For min del er den da ubrukelig i rommet der den skal brukes. Noen som har funnet ut mer om dette? Er det avhengig av lasten, eller er det selve dimmeren som fører til summelyd? Siter
Moskus Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 Dimmere kan visst lage summelyd hvis den ikke er fornøyd med lasten som er koblet til... Har du mulighet for å teste en annen lyskilde? Siter
Gjelsvik Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 Har ikke registrert noen lyd fra min. Hverken med eller uten last (4x 6w SG Jupiter Outdoor) Siter
Mathias Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 Jeg har ikke registrert noe summelyd fra mine. Jeg har to stk z-dim Siter
NilsOF Skrevet 27. august 2020 Skrevet 27. august 2020 I gamle dager når trafoer og spoler "sang" så brukte vi klarlakk til å binde fast viklingene/kjernen. Dette var spesielt ille når det hylte med på linjefrekvensen i en TV. Den gang annså man det som en feil på apparatet. Uansett, samme fremgangsmåte burde virke på dagens elektronikk også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.