Christian Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Hei ! Jeg har innstallert Influxdb Persistence, InfluxDB og Grafana. Jeg har fått influxdb delene til å kjøre, men når jeg skal kjøre dette inn i Grafana får jeg ikke noe treff. Jeg har forsøkt å kjøre SQl spørringen som Persistence kjører, uten hell. (SELECT "Watt" from "Power" WHERE refid='336' ORDER BY time DESC LIMIT 100). HVa må jeg kjøre for å få dette ut i Grafana ? Siter
JohnMartin Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 (endret) 15 minutes ago, Christian said: Hei ! Jeg har innstallert Influxdb Persistence, InfluxDB og Grafana. Jeg har fått influxdb delene til å kjøre, men når jeg skal kjøre dette inn i Grafana får jeg ikke noe treff. Jeg har forsøkt å kjøre SQl spørringen som Persistence kjører, uten hell. (SELECT "Watt" from "Power" WHERE refid='336' ORDER BY time DESC LIMIT 100). HVa må jeg kjøre for å få dette ut i Grafana ? Har du rett adresse på databasen i Grafana instillingene? Jeg kjører bare Influxd og grafana-server og med rett adresse i grafana, så var det oppe å gikk. Endret 31. oktober 2019 av JohnMartin Siter
PerH Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Hvordan gjør du dette? bruker du adminpanelet på port 3000? Jeg er ganske fersk på grafana selv, men query's fikk jeg satt opp ganske raskt via GUI, og grafen brukes i imperihome paneler.. Når jeg fikk InfluxDB opp så kom den inn som autocompletevalg i graf querys.. Fint system! Siter
JohnMartin Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 (endret) Hva har du registrert på grafana-ip:8080/datasources ? Endret 31. oktober 2019 av JohnMartin Siter
JohnMartin Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Her er oppsett på en av mine grafer: Siter
Christian Skrevet 31. oktober 2019 Forfatter Skrevet 31. oktober 2019 5 minutter siden, PerH skrev: Hvordan gjør du dette? bruker du adminpanelet på port 3000? Jeg er ganske fersk på grafana selv, men query's fikk jeg satt opp ganske raskt via GUI, og grafen brukes i imperihome paneler.. Når jeg fikk InfluxDB opp så kom den inn som autocompletevalg i graf querys.. Fint system! Jeg får ikke opp noe som autocompletevalg. 3 minutter siden, JohnMartin skrev: Hva har du registrert på grafana-ip:8080/datasources ? Jeg har : Siter
JohnMartin Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 1 minute ago, Christian said: Jeg har : Hvis du trykker på den, hva har du satt der? Siter
JohnMartin Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Du må skrive inn adressen til Influx databasen på URL. Kjører alt på samme maskin, så er det jo bare å skrive det som står der: http://localhost:8086 Evt. endre om du har satt en annen port Siter
PerH Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Se også til at brannmur slipper igjennom på den porten..Private er tilstrekkelig. Siter
JohnMartin Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Når du trykker på Save & Test, så får du beskjed om du har kontakt eller ikke. Siter
Christian Skrevet 31. oktober 2019 Forfatter Skrevet 31. oktober 2019 jeg skrev det, men det forsvant, når jeg nå skrev det inn igjen så kom det opp Siter
Christian Skrevet 31. oktober 2019 Forfatter Skrevet 31. oktober 2019 Og jeg fikk svar når jeg testet Siter
JohnMartin Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 1 minute ago, Christian said: Og jeg fikk svar når jeg testet Da skal det være mulig å lagre grafer. Anbefaler forøvrig å velge measurement til slutt. Begynn med Where: Siter
Christian Skrevet 2. november 2019 Forfatter Skrevet 2. november 2019 Når jeg skrev inn adressen så funket det Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.