Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke Fibaro Smart Implant sammen med DS18B20 temperatur sensorer i Home Assistant? Jeg får lagt til Smart Implant til Home Assistant, men finner ikke de tilkoblede temperaturprobene. 

Skrevet

Takker. Trikset var å sørge for at alle sensorer er koblet til før smart implant legges til i systemet. Nå ser jeg interntemperatur og alle 6 sensorene. Men har fått en ny merkelig feil. Sensorene viser helt forskjellige verdier på tross av at de ligger ved sidenav hverandre på gulvet. 

Intern sensor = 29,9

Sensor 1 = 86,3

Sensor 2 = 90,5

Sensor 3 = 23,5 (Trolig riktig)

Sensor 4 = 63,7

Sensor 5 = 69,3

Sensor 6 = 68,5

Skrevet
On 08/11/2019 at 20:45, Espenk said:

Takker. Trikset var å sørge for at alle sensorer er koblet til før smart implant legges til i systemet. Nå ser jeg interntemperatur og alle 6 sensorene. Men har fått en ny merkelig feil. Sensorene viser helt forskjellige verdier på tross av at de ligger ved sidenav hverandre på gulvet. 

Intern sensor = 29,9

Sensor 1 = 86,3

Sensor 2 = 90,5

Sensor 3 = 23,5 (Trolig riktig)

Sensor 4 = 63,7

Sensor 5 = 69,3

Sensor 6 = 68,5

brukte du en motstand, eller bare parallellkoblet alle uten? Jeg sliter med >3 DS18B20. Mulig at det er problematisk at jeg har 5 i stjerne med kabellengder på 2-5m. 

Skrevet

Brukte ikke motstand. Alle sensorer må kobles på før inkludering på z-wave nettverket ellers må enheten eksluderes og inkluderes igjen. Feilen jeg hadde var dårlig kontakt, koblet opp med wago hurtigklemme og kablene var i tynneste laget. Har nå loddet på litt tykkere ledninger. Sto vel et sted at maks lengde på ledning er 3m, så holdt meg innenfor dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.