Marhil Skrevet 7. november 2019 Skrevet 7. november 2019 Jeg har inkludert 2 stk Aqara vibrasjonssensorer I Deconz/Conbee2 via webgrensesnittet. Disse dukker så opp i Home Assistant og viser vibrasjon og tilt ok. Problemet er at hvis de ikke er i bevegelse på ca en time, så faller de ut (stopper å rapportere i alle fall) og må inkluderes på nytt for å fungere. Disse to ligger mindre enn én meter fra usb-sticken når dette skjer, men skjer også på større avstander. Noen som har vært borti lignende? Edit: glemte å si at jeg har forsøkt å endre kanaler på Zigbee uten hell. Er kanal 11 på WiFi det samme som 11 på Zigbee? Siter
ZoRaC Skrevet 7. november 2019 Skrevet 7. november 2019 Hvilken versjon av deCONZ og firmware på conbee? Siter
Marhil Skrevet 7. november 2019 Forfatter Skrevet 7. november 2019 Hvilken versjon av deCONZ og firmware på conbee?2.05.69, firmware 26420700.Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter
Marhil Skrevet 7. november 2019 Forfatter Skrevet 7. november 2019 (endret) Ser at jeg ikke har fulgt med i timen. Fw må oppdateres. Bruker marthocs docker-container og prøver å følge denne: https://github.com/marthoc/docker-deconz#updating-conbeeraspbee-firmware Men finner bare dette i loggen når jeg grepper på "firmware": Quote 22:48:50:178 GW firmware update not supported on x86 linux headless 22:48:50:245 Device firmware version 0x26420700 Kanskje best å prøve via VNC? Edit: Fikk satt opp VNC og logget inn. Men finner ingen funksjonalitet for å oppdatere firmware i deConz-software. Det var da voldsomt hvor vanskelig det skulle være da... Endret 7. november 2019 av Marhil Siter
Marhil Skrevet 7. november 2019 Forfatter Skrevet 7. november 2019 Etter litt research så ser det som at jeg faktisk kjører siste firmware, ref https://www.dresden-elektronik.de/rpi/deconz-firmwareSå da bør jeg kanskje heller se om problemet er pga WiFi mesh (Google WiFi) eller at Trådfri gw står for nærme og muligens ødeleggerSent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter
JohnMartin Skrevet 7. november 2019 Skrevet 7. november 2019 Testet med å slå av trådfri gw? Jeg hadde store problemer med mitt nettverk. Ikke at jeg vet hvorfor, men når jeg slo av IKEA gw, så har jeg ikke hatt problemer siden(2 dager). Siter
Marhil Skrevet 8. november 2019 Forfatter Skrevet 8. november 2019 Testet med å slå av trådfri gw? Jeg hadde store problemer med mitt nettverk. Ikke at jeg vet hvorfor, men når jeg slo av IKEA gw, så har jeg ikke hatt problemer siden(2 dager).Det blir det neste å teste i kveld, ja. Takk! Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.