fiLLLip Skrevet 11. november 2019 Skrevet 11. november 2019 Singles day (11.11) på Aliexpress nå. Blant annet tilbud på Aqara-series: https://www.aliexpress.com/store/4708064/pages/promotion-20191111.html?spm=a2g0o.detail.1000061.3.2a41ece5Mk5r38 Siter
Hillmar Skrevet 11. november 2019 Skrevet 11. november 2019 Om man vil være litt tryggere på å havne under MVA-grensen så finner man 4xtemp-sensor littegranne billigere her: https://www.aliexpress.com/item/32946812631.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.43e24c4dLVna5K Siter
Vinge87 Skrevet 19. november 2019 Skrevet 19. november 2019 (endret) Sku vert z-wave, regner med ziggbe ikke kan snakke med z-wave og Heatit Z-water Styreenhet? Endret 19. november 2019 av Vinge87 lagt til info Siter
Moskus Skrevet 19. november 2019 Skrevet 19. november 2019 2 minutter siden, Vinge87 skrev: Sku vert z-wave, regner med ziggbe ikke kan snakke med z-wave og Heatit Z-water Styreenhet? Nei, men akkurat her betyr det ikke noe, fordi: Z-water snakker ikke med temperatursensorer i det hele tatt, du må ha termostater utenom. Evt. la HomeSeer gjøre den jobben, f.eks. basert på Zigbee-temperaturgivere og en termostat-plugin. 2 Siter
Vinge87 Skrevet 24. november 2019 Skrevet 24. november 2019 På 19.11.2019 den 15.37, Moskus skrev: Nei, men akkurat her betyr det ikke noe, fordi: Z-water snakker ikke med temperatursensorer i det hele tatt, du må ha termostater utenom. Evt. la HomeSeer gjøre den jobben, f.eks. basert på Zigbee-temperaturgivere og en termostat-plugin. Hvilken termostat plugin kan jeg bruke? Homeseer er styringssystemet. Har handlet inn slike termostater som i tråden, har kjøpt RFXtrx433 , uzb1, noe mer jeg må kjøpe for at homeseer styrer zigbees? Fantastisk forum dette, leser og styrer på daglig ? Mvh Rune 1 Siter
JohnMartin Skrevet 24. november 2019 Skrevet 24. november 2019 50 minutes ago, Vinge87 said: Hvilken termostat plugin kan jeg bruke? SDJ-VStat bruker jeg selv som termostat. Noe av det første jeg koblet opp på mitt system. Blant annet fordi jeg selv har en Z-water jeg måtte ha styring på. 51 minutes ago, Vinge87 said: har kjøpt RFXtrx433 For å få 433 inn i Homeseer, så trenger du RFXCOM plugin 52 minutes ago, Vinge87 said: homeseer styrer zigbees Til Zigbee, så har du JowieHue. Må jo ha en controller i tillegg da. Jeg har bare erfaring med ConBee, men skal vist være mulig å bruke Hue og Trådfri også, men ikke like mye fra andre merker som er støttet der. 2 Siter
Vinge87 Skrevet 24. november 2019 Skrevet 24. november 2019 Takker, Conbee bestilt. Hvilkne romtermostater bruker du selv i ditt system? Vil ikke at unger skal kunne justere på selve romkontrolleren, derfor jeg kjøpte disse som er i denne linken. Gleder meg til å sette opp dette, har handlet for astronomisk sum i deler nå så ?♂️? Siter
JohnMartin Skrevet 24. november 2019 Skrevet 24. november 2019 (endret) 11 minutes ago, Vinge87 said: Takker, Conbee bestilt. Hvilkne romtermostater bruker du selv i ditt system? Vil ikke at unger skal kunne justere på selve romkontrolleren, derfor jeg kjøpte disse som er i denne linken. Gleder meg til å sette opp dette, har handlet for astronomisk sum i deler nå så ?♂️? Skulle gjerne trøstet deg med at det ikke blir dyrere, men det blir det... ? Ihvertfall når man følger med på dette forumet og får forskjellige idèer Jeg bygde nytt hus i fjor, så jeg har Multisensor 6 innfelt i tak i samtlige rom, så jeg bruker de som temperaturmåler. Siden jeg har z-water og det er såpass forsinkelse i vannbåren varme, så har jeg ikke noe romkontrollere. Har ordnet schedules i SDJ-Vstat med dag/natt temperaturer, og så bruker jeg TibberSeer til å booste på når strømmen er "billig" og redusere når den er dyr. I det daglige fungerer dette fint. er kun inne å endrer når vi reiser bort eller det er noe ekstraordinært. Har ordnet kontrollpanel i HStouch der vi har oversikt over setpunkt og mulighet til å justere, men sjelden/aldri i bruk(blant annet pga forsinkelsen). Må sikkert justeres litt de første ukene, siden det er litt avhengig av temperatursensoren og hvordan det føles i de forskjellige rommene, men etterpå har det gått fint, her ihvertfall. Jo mer automatisert, jo bedre Endret 24. november 2019 av JohnMartin 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.