Gjelsvik Skrevet 21. november 2019 Skrevet 21. november 2019 Er ganske involvert i et idrettslag, der vi har behov for adgangskontroll for et lager. vi har i grunn bare to krav: -kunne tildele ca 20-30 brukerkoder/adgangskort. -Kunne sjekke hvem som har logget inn når. Det bør også være relativt standalone, dvs ikke kreve abonnement eller dyre serverløsninger. Hjemme har jeg homeseer, yale lås, og verisureplugin. Dette ville kunne løse det også for idrettslaget, men de har ikke budsjett for homeseer/verisure abbonnement. Noen forslag? Siter
Moskus Skrevet 21. november 2019 Skrevet 21. november 2019 50 minutter siden, Gjelsvik skrev: Noen forslag? HomeSeer + IDlock, samt denne guiden. Tror ikke det lar seg gjøre så mye billigere enn det... Siter
Gjelsvik Skrevet 21. november 2019 Forfatter Skrevet 21. november 2019 (endret) Skulle helst vært en standalone sak.. Homeseer krever jo som minimum en Pi, en zwave adapter. Internett etc.. I dette lokalet har kommunen et trådløst gjestenett, men vi har ikke noe kablet tilgjengelig. Usikker på om f.eks myhs vil fungere gjennom gjestenettet. Styre låsen på kalender events er ikke så relevant. Her trenger folk tilgang adhoc, og vi må vite hvem som har vært inne. Endret 21. november 2019 av Gjelsvik Siter
AndreasLie Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 Du kan jo bare kjøre yale + verisure? Så lenge den er på nett så får du jo oversikt i appen til verisure over koder og hvem som åpner når (mener jeg å huske) Siter
Gjelsvik Skrevet 26. november 2019 Forfatter Skrevet 26. november 2019 Joda, men verisure krever igjen et alarm abonnement, samt jeg tviler på at vi kan kjøre med så stort antall brukere i alarmappen. Siter
AndreasLie Skrevet 26. november 2019 Skrevet 26. november 2019 Nei, det krever de ikke. Kjøper du vbox mini så trenger du kun å lage en bruker der, ikke noe abonnement. Og du skal ikke lage så mange brukere, kun forskjellige koder. Siter
Moskus Skrevet 26. november 2019 Skrevet 26. november 2019 3 timer siden, AndreasLie skrev: Og du skal ikke lage så mange brukere, kun forskjellige koder. ... utenom at han faktisk vil identifisere de ulike kodene fra hverandre...? Siter
AndreasLie Skrevet 26. november 2019 Skrevet 26. november 2019 Jeg har jo bare en konto hos verisure, men 3 forskjellige brukere i appen, hvor en er gjest, en er min og en er samboeren sin. Jeg kan jo se i appen hvilken kode og da også hvilken bruker som har låst opp døra. Under historikk så viser appen: 2207 låst inngang (mitt navn) 1946 Låst opp inngag (samboeren min sitt navn) 1935 låst inngang (stjernetast) 1906 Låst Vaskerom (autolås) 1905 Låst opp Vaskerom (samboer) osv osv Nå gidder jeg ikke å prøve å lage så mange brukere og koder jeg klarer for å se når det stopper, men det kan sikkert verisure svare på Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.