Hei! Jeg er relativt blodfersk i smarthusverdenen, selvom det for min del begynte med Xcomfort lysstyring for 6 år siden.
Har forsøkt å lese meg litt opp på Xcomfort og andre systemer, men jeg får likevel ikke helt taket på det.
Så det jeg er ute etter er litt hjelp til å finne ut om jeg kan kombinere det jeg har av xcomfort dimmeaktuatorer med et universalt system, eller om jeg må bytte de.
Det jeg ønsker meg: • Røykvarslere med pushvarsel til tlf • Alarm med pushvarsel til tlf -- Bevegelses sensor -- Kamera -- Dør og vindussensorer -- Sirene • Lysstyring • Varmestyring -- Av og på panelovner -- Varmekabelstyring
Events/scener • Alarm -- Borte (Lys av, varme ned, bevegelse- kamera- dør/vindu sensorer, sirene aktivert) -- Borte (Gjestemodus, all alarm av) -- Hjemme (Lys på, varme på, all alarm av) -- Nattmodus (Lys av, varme ned/opp på gitt tidspunkt)
Hvilket system og hvilke komponenter bør jeg gå for, uten å måtte legge astronomiske summer i det?
Spørsmål
Brock 'O Lee
Hei! Jeg er relativt blodfersk i smarthusverdenen, selvom det for min del begynte med Xcomfort lysstyring for 6 år siden.
Har forsøkt å lese meg litt opp på Xcomfort og andre systemer, men jeg får likevel ikke helt taket på det.
Så det jeg er ute etter er litt hjelp til å finne ut om jeg kan kombinere det jeg har av xcomfort dimmeaktuatorer med et universalt system, eller om jeg må bytte de.
Det jeg ønsker meg:
• Røykvarslere med pushvarsel til tlf
• Alarm med pushvarsel til tlf
-- Bevegelses sensor
-- Kamera
-- Dør og vindussensorer
-- Sirene
• Lysstyring
• Varmestyring
-- Av og på panelovner
-- Varmekabelstyring
Events/scener
• Alarm
-- Borte (Lys av, varme ned, bevegelse- kamera- dør/vindu sensorer, sirene aktivert)
-- Borte (Gjestemodus, all alarm av)
-- Hjemme (Lys på, varme på, all alarm av)
-- Nattmodus (Lys av, varme ned/opp på gitt tidspunkt)
Hvilket system og hvilke komponenter bør jeg gå for, uten å måtte legge astronomiske summer i det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
4 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.