AlexB Skrevet i går, 13:17 Skrevet i går, 13:17 Party setter max mode (konfigurerbar) til en viss tid før den reverterer. Når satt, så oppdateres en countdown-state. Away reduserer temperaturen til 15 og viftehastighet til min. Tror jeg først og fremst kommer til å la Home Assistant automasjoner/scener ta seg av dette. Siter
Christian_ Skrevet i går, 13:30 Skrevet i går, 13:30 Ah. Så da er det med andre ord kun 3 viftehastigheter fortsatt. Det er det samme som jeg får styrt i dag med Fibaro implantatet. Skulle gjerne hatt 1 eller 2 til (100% og en lav en når vi er away.) Siter
SpotOn Skrevet i går, 13:52 Skrevet i går, 13:52 34 minutes ago, AlexB said: Party setter max mode (konfigurerbar) til en viss tid før den reverterer. Når satt, så oppdateres en countdown-state. Away reduserer temperaturen til 15 og viftehastighet til min. Tror jeg først og fremst kommer til å la Home Assistant automasjoner/scener ta seg av dette. ...bortsett fra hos meg da, hvor "away"-mode setter temperatur til 15 men viftehastighet til maks. Antar det er noe som kan fikses med en firmware-oppdatering, men er ikke helt sikker på om jeg tør gå ned den veien. Siter
AlexB Skrevet i går, 15:32 Skrevet i går, 15:32 Nå vet jeg ikke om vi har samme enhet, men vifte-hastighet og temperatur for borte-modus og tid for party-modus skal alle være konfigurerbare i følge manualen, men det må gjøres via kontrollpanelet til enheten. https://ensy.no/images/dokumentation/393933-2 Bruker og installasjonsmanual InoVent AHU-200-700_NO_Rev 1.5. 28.04.2021.pdf Siter
SpotOn Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) 15 hours ago, AlexB said: Nå vet jeg ikke om vi har samme enhet, men vifte-hastighet og temperatur for borte-modus og tid for party-modus skal alle være konfigurerbare i følge manualen, men det må gjøres via kontrollpanelet til enheten. Da er integrasjonen på plass i Home Assistant og fungerer helt fint! Endret 8 timer siden av SpotOn 1 Siter
SpotOn Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 6 hours ago, SpotOn said: Da er integrasjonen på plass i Home Assistant og fungerer helt fint! ...og dette med viftehastighet og bortemodus var faktisk så enkelt at dersom jeg starter bortemodus og deretter setter viftehastighet til minimum (eller noe annet) så husker systemet dette som "standard" viftehastighet neste gang bortemodus aktiveres. Siter
AlexB Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Fint at den virker 🙂 Ble den oppdaget eller måtte du skrive inn MAC-adresse selv? Discovery er basert på MAC-prefikser, og jeg har nøyaktig ett datapunkt for prefiksene. > [D]ette med viftehastighet og bortemodus var faktisk så enkelt at dersom jeg starter bortemodus og deretter setter viftehastighet til minimum (eller noe annet) så husker systemet dette som "standard" viftehastighet neste gang bortemodus aktiveres. Hm. Det samme gjeder kanskje hvis du endrer temperatur? Ved endring av vifte-modus, så settes hjemmemodus først – så da bør ikke borte-/party-modus påvirkes. Ved endring av temperatur, så settes ikke hjemmemodus først akkurat nå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.