Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt meg nytt juletre med lys som har en kontrollboks slik at man kan styre lysene med mobilen. Alt man må gjøre er å koble seg på wifi netverket til kontrollboksen. Noen som vet om det er mulig å legge inn denne smartlight nordic season kontrollboksen inn i HA?

Skjermbilde 2019-11-29 kl. 15.03.40.png

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Basert på tråden Moskus linket til over så har jeg laget en command_line switch til Home Assistant. Bare å bytte ut Xene med riktig IP-adresse og legge til i configuration.yaml (eller der du eventuelt har andre command_line enheter konfigurert). På eget ansvar selvsagt, jeg er ingen ekspert men det fungerer strålende her :)

- platform: command_line
    switches:
      juletre:
        friendly_name: 'Juletre'
        command_on: 'echo -n -e "\x55\xaa\x01\x07\x01\xff\x01\x03\xff" | nc 192.168.X.X 8899'
        command_off: 'echo -n -e "\x55\xaa\x01\x07\x01\xff\x01\x00\xff" | nc 192.168.X.X 8899'

Får riktignok kun kontrollert av-på, men antar du ikke kjører disko i stuen ;) Du kan eventuelt prøve deg litt frem med andre kommandoer. Nest siste ordet er det som velger mode (00=Av, 01=Combi, 02=Fade in-out, 03=På, 04=Blinking), har ikke orket å prøve å finne ut av lysstyrke og hastighet.

Endret av NiceGuy
  • Like 2
Skrevet
1 minutt siden, beach17 skrev:

Etter å ha lagt inn i config, skal enheten komme opp under ¨statuser¨? Finner ikke enheten etter at jeg la inn i config.

Du må huske å restarte Home Assistant etter å ha lagt det inn. Da skal den komme opp under statuser, og så er det bare å legge den til i GUI, f.eks som entitetsknapp (med norsk GUI, sikkert Entity Button på engelsk),

Skrevet

Sorry, var litt upresis i sted. Du må begynne helt til venstre med switch: og så hoppe over to før - platform, som vist her:

switch:

switches:

juletre:

Ellers ser det riktig ut.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg har prøvd meg på denne jeg også, men får bare feilmelding når jeg prøver å verifisere konfigurasjonen.

image.png.27605041d6744a1532ae3650f4fac3de.png
Noen som ser en naturlig årsak her? Jeg er helt ny på Home Assistant, og forsåvidt YAML - så beklager om jeg spør dumt.

Skrevet (endret)

Takk for svar @stigvi. Jeg prøvde først å flytte innholdet et hakk mot høyre, men det ville seg ikke.

Prøvde meg bare frem, og endte til slutt opp med dette:
image.png.66c778746c17de7c375bf305c28e28a5.png

switch:
    switches:
      juletre_lys:     
        command_on: 'echo -n -e "\x55\xaa\x01\x07\x01\xff\x01\x03\xff" | nc 192.168.1.XXX 8899'
        command_off: 'echo -n -e "\x55\xaa\x01\x07\x01\xff\x01\x00\xff" | nc 192.168.1.XXX 8899'

Fjernet "friendly_name" og endret navn til "juletre_lys" i tillegg til å flytte linjene til høyre.
Hvorfor dette fungerer, aner jeg ikke - Men, det fungerer.

image.png.d6c5cff78a66b20d5b64b447b846f43d.png

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan få lyset til å blinke i takt med julemusikken... 

(Kødda)

Endret av Tore S
  • Haha 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.