Automo Skrevet 29. november 2019 Skrevet 29. november 2019 (endret) Har sett en del tråder på dette temaet som «konkluderer» med at RFXtrx433(XL) er den beste for å inkludere 433MHz-brytere i HS, men de fleste av disse trådene er ganske gamle. Er det noe nytt her, eller er RFX-kontrolleren fortsatt den klart beste løsningen? Jeg har lest at en av de største ulempene med tellstick er at man må gå via skyen for å kommunisere med enhetene, noe som medfører forsinkelse og økt risiko for nedetid. Er dette fortsatt tilfelle eller finnes det noen lokale muligheter nå? Grunnen til at jeg spør er selvfølgelig at jeg allerede sitter med en tellstick, og lurer på om jeg bør/må ut med en drøy tusenlapp for en RFX-kontroller... Endret 29. november 2019 av Automo Siter
Guahtdim Skrevet 30. november 2019 Skrevet 30. november 2019 (endret) Jeg tror ikke HomeSeer støtter Tellstick. Ett billigere alternativ er RfLink, men det krever at du mekker litt selv. Endret 30. november 2019 av Guahtdim Siter
Moskus Skrevet 30. november 2019 Skrevet 30. november 2019 10 timer siden, Automo skrev: Er det noe nytt her, eller er RFX-kontrolleren fortsatt den klart beste løsningen? Det er nok fortsatt den beste løsningen, ja. Siter
MrTiger Skrevet 13. januar 2020 Skrevet 13. januar 2020 Lurer på en ting uten at jeg har testet eller prøvd dette selv enda. Men, går det ann å ta imot et signal fra en 433mhz transmitter som er koblet mot et arduino kort med RFXtrx433? Siter
Moskus Skrevet 13. januar 2020 Skrevet 13. januar 2020 10 minutter siden, MrTiger skrev: Men, går det ann å ta imot et signal fra en 433mhz transmitter som er koblet mot et arduino kort med RFXtrx433? Hvis du bruker en støttet protokoll til å sende informasjonen, så går det fint. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.