mr.rs4 Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Led TRÅDFRI spotter med bryter og HS3? Er det mulighet for å få koblet opp Ikea LED TRÅDFRI fungere på både bryter og ifra HS3? Hvilke fysisk bryter anbefaler dere? Som fungerer med HS3? Har HS3PRO og deCONZ og JowiHue Ikea LED pærene https://www.ikea.com/no/no/p/tradfri-fjernkontrollsett-varmhvit-til-kaldhvit-00406547/ Siter
ZoRaC Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Ja, du kan bruke ikea Trådfri fjernkontrollen, S2 på en Fibaro Dimmer 2 (hvis du har Z-Wave?), Nexa WTE-2 (hvis du har RFXtrx433?), eller omtrent hva som helst. Siter
bjornepappa Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Eller om du vil bruke fjernkontroll kan du sette opp ein slags "assosiasjon" i Phoscon. Siter
mr.rs4 Skrevet 3. desember 2019 Forfatter Skrevet 3. desember 2019 23 hours ago, ZoRaC said: Ja, du kan bruke ikea Trådfri fjernkontrollen, S2 på en Fibaro Dimmer 2 (hvis du har Z-Wave?), Nexa WTE-2 (hvis du har RFXtrx433?), eller omtrent hva som helst. Ja har og Z-Wave, men år ikke helt til å bruke bryter og at lysene skal gå av/på etter tid. Dvs sekvensen med at lysene skal gå "av/på etter tid" overstyre bryterens stilling som jeg setter den på(om jeg skrur av/på eller dimmer lyset, så går lyset tilbake til tid sekvensen). Har slitt med det nå, og jeg tror jeg har kort tid igjen før kona hiver systemet ut... Skal ta en ny runde å se om jeg får rettet på det. Siter
ZoRaC Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Hva slags bryter bruker du i dag? Du kan legge til i eventet som trigger når du trykker på bryteren at den skal deaktivere tidsstyringseventet i x minutter/timer. Siter
mr.rs4 Skrevet 3. desember 2019 Forfatter Skrevet 3. desember 2019 Er en "1 polet" bryter med fjær som styrer Fibaro 2 dimmer(FGD-212). At den kan deaktivere tidstyringen og dimme funksjonen for x antal timer hørres bra ut. Hvilke innstilling er det? Siter
ZoRaC Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 17 minutter siden, mr.rs4 skrev: Er en "1 polet" bryter med fjær som styrer Fibaro 2 dimmer(FGD-212). Og den styrer et separat lys da antar jeg? For du dimmer vel ikke Trådfri-lysene med den? Siter
mr.rs4 Skrevet 3. desember 2019 Forfatter Skrevet 3. desember 2019 Nei, dimmer ikke IKEA lysene med med den. Har tenkt å bytte ut den med IKEA, men fortsatt styring med lys og tids styring. Det er problemet nå idag jeg ikke greier Dvs sekvensen med at lysene skal gå "av/på etter tid" overstyre bryterens stilling som jeg setter den på(om jeg skrur av/på eller dimmer lyset, så går lyset tilbake til tid sekvensen). Siter
ZoRaC Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Ok, sett parameter 28 til 1 (1 byte). Ta deretter en rescan av noden. Da skal det dukke opp en ny device under noden, for scene. Sjekk at den endrer seg ved enkelt trykk og dobbeltrykk på bryteren. Så lager du et event som ved enkeltklikk deaktiverer eventet med tidsstyring, wait 2 timer, enable eventet igjen. (disable/enable event kan gjøres med EasyTrigger plugin eller med enlinjers script) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.