TropiskNektar Skrevet 11. desember 2019 Skrevet 11. desember 2019 (endret) Har fått en liten krise her hjemme... Jeg hadde en gammel node som ikke eksisterte lenger i Zwave nettverket mitt, så jeg prøvde meg på "Remove bad node" funksjonen i HomeSeer 3. Funka greit nok, noden forsvant og det så greit ut. Men så merker jeg at ingen ting fungerer lenger, og når jeg sjekker status på Zwave kontrolleren, så er den gult med et utropstegn og feilmeldingen: "Z-Stick Home: Exception transmitting from port COM4: Data error (cyclic redundancy check)." Om jeg prøver å disable og enable så kommer samme melding. I loggen står følgende: des-11 21.33.26 Z-Wave Z-Stick Home: Getting node information from controller... des-11 21.33.26 Z-Wave Note: Only one system may connect to an Ethernet interface at one time. If 2 systems are connecting to your Z-Wave interface, HomeSeer will not connect. des-11 21.33.25 Z-Wave Z-Stick Home: Getting node information from controller... des-11 21.33.25 Z-Wave Note: Only one system may connect to an Ethernet interface at one time. If 2 systems are connecting to your Z-Wave interface, HomeSeer will not connect. des-11 21.33.23 Z-Wave Z-Stick Home: Getting node information from controller... des-11 21.33.23 Z-Wave Note: Only one system may connect to an Ethernet interface at one time. If 2 systems are connecting to your Z-Wave interface, HomeSeer will not connect. des-11 21.33.23 Z-Wave Z-Stick Home: Getting node information from controller... des-11 21.33.23 Z-Wave Note: Only one system may connect to an Ethernet interface at one time. If 2 systems are connecting to your Z-Wave interface, HomeSeer will not connect. des-11 21.33.21 Z-Wave Z-Stick Home: Getting node information from controller... des-11 21.33.21 Z-Wave Note: Only one system may connect to an Ethernet interface at one time. If 2 systems are connecting to your Z-Wave interface, HomeSeer will not connect. des-11 21.33.21 Z-Wave Z-Stick Home: Getting node information from controller... des-11 21.33.21 Z-Wave Note: Only one system may connect to an Ethernet interface at one time. If 2 systems are connecting to your Z-Wave interface, HomeSeer will not connect. des-11 21.33.20 Z-Wave Z-Stick Home: Getting node information from controller... des-11 21.33.20 Z-Wave Note: Only one system may connect to an Ethernet interface at one time. If 2 systems are connecting to your Z-Wave interface, HomeSeer will not connect. des-11 21.33.19 Z-Wave Z-Stick Home: Getting node information from controller... des-11 21.33.19 Z-Wave Note: Only one system may connect to an Ethernet interface at one time. If 2 systems are connecting to your Z-Wave interface, HomeSeer will not connect. des-11 21.33.19 Z-Wave Z-Stick Home: Getting node information from controller... des-11 21.33.19 Z-Wave Error Z-Stick Home: Exception transmitting from port COM4: Data error (cyclic redundancy check). Hva kan man gjøre her? Hvis jeg prøver å starte Z-Seer+ Diagnostics Software, så vil den ikke koble til fordi jeg må enable interfacet i HomeSeer først. Jeg har prøvd å restarte homeseer Jeg har prøvd å restarte serveren Jeg har prøvd å ta ut USB kontrolleren og sette den inn i en annen port På Z-Wave Interfaces siden hvor man får listet opp kontrolleren sin og kan gjøre forskjellige tasks, så er listen over mulige tasks tom (sikkert fordi interfacet er disablet/ikke startet). Endret 11. desember 2019 av TropiskNektar Siter
TropiskNektar Skrevet 11. desember 2019 Forfatter Skrevet 11. desember 2019 Tok en ny restart, koblet ut alle ledninger og lot alt stå av i noen min før jeg skrudde det på igjen, og det ser ut til å ha fungert... ? Heldigvis... ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.