Mastiff Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Jeg har en Popp-keypad som jeg skal ha inn i systemet. Jeg ser den i Z-Wave-loggen, den legger inn "set scene id=1" når jeg kjører den første koden osv. Men derfra og til å sende det på MQTT til "hjernen" i systemet var ikke like lett. Jeg har prøvd med dette: - alias: Popp-koder action: data: payload: scene_id topic: eg/Popp service: mqtt.publish condition: [] id: '110223457' trigger: platform: event event_type: zwave.scene_activated event_data: entity_id: zwave.popp scene_id: 1 Men det sender ingenting. Det gir heller ingen feilmeldinger, og jeg ser at automasjonen ikke blir utløst når jeg kjører koden som setter scenen. Har noen en anelse om hva jeg gjør feil her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baronKanon Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 https://www.home-assistant.io/docs/z-wave/events/ kan gi litt hint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 RTFM? Det var derfra jeg har det jeg har gjort til nå, men videre kom jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VikingOy Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Hvilken MQTT server er det du benytter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 19. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2019 Det er standarden i Pi: sudo apt install mosquitto mosquitto-clients Men den er ikke problemet, jeg har en haug med andre automasjoner i den samme greia, og de funker som de skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonkristian Skrevet 29. desember 2019 Del Skrevet 29. desember 2019 (endret) Jeg sliter faktisk med det samme. - id: 'all_lights_off_when_bedroom_s2_pressed' alias: All Lights Off When Bedroom S2 Pressed trigger: platform: mqtt topic: hass/bedroom_downlights/scene/event payload: 26 value_template: '{{ value_json.payload }}' action: - service: light.turn_off entity_id: group.all_lights Får ikke laget automasjon av event 26 ut fra S2 på fibaro dimmer 2. Gir beskjed om jeg finner ut noe. Endret 30. desember 2019 av jonkristian manglet indentering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 29. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2019 Det ville vært flott! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonkristian Skrevet 29. desember 2019 Del Skrevet 29. desember 2019 (endret) Jeg fikk til min automasjon, slik ser det ut. Håper det kan hjelpe ... hass/bedroom_downlights/scene/event {"time":1577659828308,"value":26} - id: 'turn_off_all_lights_with_bedroom_s2_switch' alias: Turn off all lights with bedroom s2 switch trigger: platform: mqtt topic: hass/bedroom_downlights/scene/event condition: condition: template value_template: '{{ 26 == trigger.payload_json.value }}' action: - service: light.turn_off entity_id: group.all_lights Endret 30. desember 2019 av jonkristian manglet indentering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 30. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2019 (endret) Når jeg ser nærmere på den der, så er den jo omvendt av det jeg prøver å gjøre. Jeg vil sende en melding på MQTT som action, med sceneforandringen som trigger, mens du jo gjør en action/handling med en MQTT-melding som trigger. Det har jeg ingen problemer med. Endret 30. desember 2019 av Mastiff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonkristian Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Ups! Beklager, burde ha lest mer nøye hva det var du holdt på med Har du sett denne? https://community.home-assistant.io/t/scene-activated-trouble/37917/9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.