Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min første post :)

Jeg har koblet til noe utstyr på HAN-porten og observerer noe rart:
ca en gang i halvtimen leses det av veldig høye effektverdier i korte tidsrom. Opp til > 40 kW i 5 sekunder, ned til 5kW i 5 sekunder og opp til > 40kW igjen. Dette varer i ca 5 minutter før effektverdien stabiliserer seg på normalt nivå igjen. 

Er dette normalt??

Jeg bruker en TSS721 til MBUS->TTL, leser av med en nRF52832, sender til Raspberry Pi og parser data med han-port fra BKK. Har en Kaifa MA105H2E AMS.

Eksempel output fra han-port og screenshot fra grafana vedlagt.

grafana.png

han-port_output.txt

Skrevet

Hvis du har et "vanlig" hus så vil jeg påstå at 40kW hørtes veldig unormalt ut. Du må nesten si først om det er noe i huset ditt som kan trekke slike enorme laster, dette er mer enn en hus-hurtiglader til el-bil ville trukket antar jeg.

Jeg holder en knapp på at det er en feil et sted, og at dette ikke er ditt riktige forbruk.

• Like 1
Skrevet

Det må være korrupte data.

Er det feildeteksjon i denne softwaren? Data blir sendt med checksum Jeg har min egen software, og luker vekk en del korrupte meldinger. 

• Like 2
Skrevet

Har ikke ventilasjonsanlegg eller el-bil. Lurer på om det kan være pga varmekabler, med det er jo avsindig mye... 

Tenker å utelukke nRF'en (koble TSS rett på Pi), men det må bli etter jul en gang. ??

Skrevet

Jeg så ikke å størrelsen, så ventilasjonsanlegg, varmekabler, etc, er utelukket. Elbil på egen 32A kurs kan det være, men da hadde du visst det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.