dr.phil Skrevet 20. desember 2019 Skrevet 20. desember 2019 Hva bruker dere for å styre eventer etter når man kommer hjem (Geofence)? Har forsøkt å søke og finner litt om PHolcation2, men utifra det jeg har sett så utvikles ikke denne lenger? Noen tips tli andre alternativ? Ønsker ikke at man skal kunne se hvor de forskjellige mobilene er til envher tid, men når device er "hjemme". Siter
Hillmar Skrevet 20. desember 2019 Skrevet 20. desember 2019 Nyhetene om at utvikling av PHlocation og "sooty" (Paul) har jeg ikke fått med meg. Det var jo i utgangspunktet dårlige nyheter, men ut fra denne posten så er det håp om at han kommer tilbake. En av grunnene til at jeg ikke har fått det med meg er at jeg har hatt plugin'en kjørende uten større problemer det siste året, så man kan jo håpe at det fortsetter sånn... (Hadde problemer for en ukes tid siden, men det problemet lå hos HomeSeer siden URL-en som var satt opp som Webhook i Geofency sluttet å fungere) Jeg har selv testet litt med bruk av Apple Homekit og Homebridge. Har satt opp en automasjon på iPhonen som trigger devicer i Homeseer når jeg kommer og går. Dette fungerer stabilt på min telefon, men jeg har ikke fått det til å fungere på samboeren sin. Tror det er noe med rettigheter knyttet til lokasjonsinformasjon på andres enheter. Jeg "eier" huset i Home-appen så jeg må sette opp automasjonen, men automasjonen er avhengig av lokasjonsinformasjon på hennes enhet... Siden GeoFency/PHlocation2 fungerer så greit så har jeg ikke brukt så mye tid på det. Men om noen benytter en annen løsning så er jeg også interessert i en Back-up. Siter
ZoRaC Skrevet 20. desember 2019 Skrevet 20. desember 2019 Jeg bruker Geofency og PHLocation (1). Har fungert stabilt i et par år. Har ikke brydd meg om å portere til PHLocation2. Utvidet med iBeacon i sommer, for å få bedre nøyaktighet på at vi faktisk er hjemme før døra låses opp (se guiden min på forumet). Siter
Moskus Skrevet 20. desember 2019 Skrevet 20. desember 2019 Synd for sooty, men det er ikke alltid man har kontroll over livet. PHlocation2 fungerer strålende her. Bruker det sammen med Life360. Siter
Blodstrupmoen Skrevet 20. desember 2019 Skrevet 20. desember 2019 Bruker Lifx360 via ifttt til homeseer, har fungert bra, i motsetning til location tjenesten i ifttt. Siter
Hillmar Skrevet 27. desember 2019 Skrevet 27. desember 2019 On 20/12/2019 at 10:25, Hillmar said: Nyhetene om at utvikling av PHlocation og "sooty" (Paul) har jeg ikke fått med meg. Det var jo i utgangspunktet dårlige nyheter, men ut fra denne posten så er det håp om at han kommer tilbake. En av grunnene til at jeg ikke har fått det med meg er at jeg har hatt plugin'en kjørende uten større problemer det siste året, så man kan jo håpe at det fortsetter sånn... (Hadde problemer for en ukes tid siden, men det problemet lå hos HomeSeer siden URL-en som var satt opp som Webhook i Geofency sluttet å fungere) Jeg har selv testet litt med bruk av Apple Homekit og Homebridge. Har satt opp en automasjon på iPhonen som trigger devicer i Homeseer når jeg kommer og går. Dette fungerer stabilt på min telefon, men jeg har ikke fått det til å fungere på samboeren sin. Tror det er noe med rettigheter knyttet til lokasjonsinformasjon på andres enheter. Jeg "eier" huset i Home-appen så jeg må sette opp automasjonen, men automasjonen er avhengig av lokasjonsinformasjon på hennes enhet... Siden GeoFency/PHlocation2 fungerer så greit så har jeg ikke brukt så mye tid på det. Men om noen benytter en annen løsning så er jeg også interessert i en Back-up. En liten oppdatering herifra: Det viste seg at samboer sin Apple-konto var satt opp med feil enhet som «lokasjonsenhet». Når jeg fikk rettet opp dette slik at lokasjoner til telefonen hennes benyttes så fungerer det å bruke HomeKit til å sette Devicer i Homeseer «av» eller «på» avhengig av om vi er hjemme eller ikke. Jeg setter derfor opp denne løsningen parallelt med PHlocation for å få en mer robust løsning. Siter
dr.phil Skrevet 28. desember 2019 Forfatter Skrevet 28. desember 2019 (endret) Takker for svar. Da tester jeg phlocation 2. Men hvor finner jeg den? Glem det. Fant den ? Endret 28. desember 2019 av dr.phil Siter
Terje Klungervik Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 Noen andre som har fått problemer med phlocation2? mar-15 09:16:28 PHLocation2 Error (ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 10.03.2020 18.21.53 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0) mar-15 09:16:28 PHLocation2 Error (ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 10.03.2020 18.22.23 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0) Skjønner ikke hva som kan ha hendt. Flyttet hs3 serveren til en ny installert win10 pro. Etter noen dager fikk jeg denne. Prøvde å flytte hs3 serveren til annen pc. Samme problemet. Siter
Frankis78 Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 På 20.12.2019 den 14.28, Moskus skrev: PHlocation2 fungerer strålende her. Bruker det sammen med Life360. Bruker du Life360 Appen? jeg ser en masse folk som sier de fikk virus etter at de lastet den ned? Siter
Slabbedask Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, Frankis78 skrev: Bruker du Life360 Appen? jeg ser en masse folk som sier de fikk virus etter at de lastet den ned? Installerte den for 3 timer siden på telefonen. Noen her som har mere info Siter
Frankis78 Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, Slabbedask skrev: Installerte den for 3 timer siden på telefonen. Noen her som har mere info Ikke annet enn reviews det virker som om for lenge siden var det bra tilbakemelding men i senere tid har de fått dårlig tilbakemelding Siter
Slabbedask Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, Frankis78 skrev: Ikke annet enn reviews det virker som om for lenge siden var det bra tilbakemelding men i senere tid har de fått dårlig tilbakemelding Jeg har Android, er dette fraiPhone? Er tilbakemeldinger men ikke om virus nylig ihverfall Siter
Frankis78 Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 Dette var på iPhone . Flere skrev at de måtte kjøpe ny telefon etter å ha installert appen? Jeg ville laste den ned, men ble skeptisk? Siter
Slabbedask Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 18 minutter siden, Frankis78 skrev: Dette var på iPhone . Flere skrev at de måtte kjøpe ny telefon etter å ha installert appen? Jeg ville laste den ned, men ble skeptisk? Ikke noe om virus helt ned til 2017, og de siste tilbakemeldingene var fra 2020. Men det er som sagt Android da Siter
Terje Klungervik Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 8 timer siden, Terje Klungervik skrev: Noen andre som har fått problemer med phlocation2? mar-15 09:16:28 PHLocation2 Error (ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 10.03.2020 18.21.53 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0) mar-15 09:16:28 PHLocation2 Error (ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 10.03.2020 18.22.23 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0) Skjønner ikke hva som kan ha hendt. Flyttet hs3 serveren til en ny installert win10 pro. Etter noen dager fikk jeg denne. Prøvde å flytte hs3 serveren til annen pc. Samme problemet. Det er Life360 hvor feilen lå til meg. Klarte ikke å poll mot life360. Gikk over til egigeozone. Da fungerte alt igjen på min telefon. Får se om jeg klarer å få huawei'en til min samboer til å klare å bruke egigeozone. Siter
Slabbedask Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 29 minutter siden, Terje Klungervik skrev: Det er Life360 hvor feilen lå til meg. Klarte ikke å poll mot life360. Gikk over til egigeozone. Da fungerte alt igjen på min telefon. Får se om jeg klarer å få huawei'en til min samboer til å klare å bruke egigeozone. Jeg fikk ikke life360 til å virke, device viser borte hele tiden. Jeg har Huawei telefon, var det noe problem med det merket? Siter
Terje Klungervik Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 Klarte ikke å bruke egigeozone på huawei for noen måneder siden. Har brukt life360 som fungerte helt til for noen dager siden. 1 Siter
Moskus Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 17 timer siden, Frankis78 skrev: Ikke annet enn reviews Ja, for de er pålitelige når det gjelder virus... 15 timer siden, Frankis78 skrev: Flere skrev at de måtte kjøpe ny telefon etter å ha installert appen? Jeg ville laste den ned, men ble skeptisk? Tror du Apple, av alle i hele verden, hadde tillat en app med virus som bevisst ødelegger telefonen i App Store...? Life360 virker fremdeles utmerket hos meg med PHlocation2. Har kjørt fint ganske lenge nå. 1 Siter
dr.phil Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Skrevet 16. mars 2020 sleit litt med å få egigeozone og phlocation til å fungere bra nok. Registrerte ikke at jeg var hjemme før jeg var kommet meg inn og tatt av meg jakka lol. Mulig config feil fra min side. Men etter at jeg la inn 360 og Life 360 plugin som funker det så langt gull. Dette er med Android (samsung tlf.) Kjører fremdeles trial og tester litt til før jeg kjøper den Siter
Terje Klungervik Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 Kanskje problemet mitt er dypere. Får denne error beskjeden fra xmlweather mar-16 16:49:00 weatherXML Error checkReset: Konvertering fra strengen 07.03.2020 00.00.05 til typen Date er ikke gyldig. Men hvor problemet ligger vet jeg ikke Siter
Moskus Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 Hva kjører du HS på og hvilket "Locale" har du der? Siter
Terje Klungervik Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 Kjører på Windows 10 pro. Hva mener du med locale? Fikk dette problemet etter å ha flytter fra win 10 til en annen win 10. Siter
Moskus Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 42 minutter siden, Terje Klungervik skrev: Fikk dette problemet etter å ha flytter fra win 10 til en annen win 10. Ja, da tipper jeg at den nye Win10 maskinen har engelsk språk og engelsk formatering av dato og klokkeslett. Det var det jeg tenkte på med "locale". Hva om du setter det til norsk? Settings -> Time & Language -> Region -> Siter
Terje Klungervik Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 (endret) Er på norsk på alle innstillinger. Skal se om jeg kan fiske opp en litt eldre backup av homeseer. Se om det hjelper å avinstallere og installere hs3 på nytt. Så legge over backupen. Det har vel ikke noe å si at win10 blir kjørt på en virtual pc på en synology nas? Endret 16. mars 2020 av Terje Klungervik Siter
Terje Klungervik Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 Da har jeg opprettet en ny virtual windows. Fikk tak i siste homeseer 3 fra den gamle serveren. Får fortsatt samme error beskjedene. Installerte homeseer 3 på min hovedmaskin. Fikk samme problemene også her. mar-16 22:35:00 weatherXML Error checkReset: Konvertering fra strengen 27.02.2020 00.00.03 til typen Date er ikke gyldig. mar-16 22:34:51 PHLocation2 Error (ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 27.02.2020 15.29.54 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0) Dette er setupen jeg kjører. HS3 på win10 pro på norsk. win10 kjøres på virtual pc fra synology nas. zwave sticken er i en raspberry pi så jeg kjører usb over ethernet. Hadde ikke disse problemene før jeg gikk over til virtual pc. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.