Kenneth Skrevet 20. november 2020 Skrevet 20. november 2020 @Moskus Twinkly har en 600 LED variant også Siter
Kenneth Skrevet 20. november 2020 Skrevet 20. november 2020 @Moskus, Kjapt spørsmål, jeg får også error når jeg kjører skriptet: Jeg forsøkte først å sette linjen under i settings.ini (Nå var ikke ScriptingRefrence der i det hele tatt så la den inn rett under settings) ScriptingReference=Newtonsoft.Json;C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS4\Bin\homeseer\Newtonsoft.Json.dll Da fikk jeg kun Newonsoft erroren som vist øverst. Så forsøkte jeg å sette inn hele stringen: ScriptingReferences=System.Core;System.Core.dll,Newtonsoft.Json;C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS4\Bin\homeseer\Newtonsoft.Json.dll Da kommer error mld om System.Core. Forskjellen er at jeg er på HS4 og ikke HS3. Har du noen tanker om hva som forårsaker dette? Siter
Kenneth Skrevet 20. november 2020 Skrevet 20. november 2020 @Moskus, Rettelse, jeg hadde ikke klart å lagre settings.ini skikkelig med denne stringen: ScriptingReferences=System.Core;System.Core.dll,Newtonsoft.Json;C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS4\Bin\homeseer\Newtonsoft.Json.dll Da kjører skiptet som det skal 1 Siter
Moskus Skrevet 20. november 2020 Forfatter Skrevet 20. november 2020 2 timer siden, Kenneth skrev: @Moskus Twinkly har en 600 LED variant også Jo, men den koster nesten 2500 kr... Siter
Kenneth Skrevet 20. november 2020 Skrevet 20. november 2020 @Moskus, Joda sa ikke at den var billig. Men sykt morsomt for en nerd 1 Siter
Moskus Skrevet 20. november 2020 Forfatter Skrevet 20. november 2020 1 time siden, Kenneth skrev: @Moskus, Joda sa ikke at den var billig. Men sykt morsomt for en nerd Hehe! Poenget er da også at jeg kan like gjerne bygge en med WS2812-lenker og få det litt mer nøyaktig som jeg vil. Men... hmm... av og til er det også fristende å bare kaste penger på et problem for å få det til å forsvinne. 1 1 Siter
Gizmo Skrevet 22. november 2020 Skrevet 22. november 2020 Takk for dette @Moskus, fungerer fint hos meg! Forsåvidt uproblematisk at fancy funksjonalitet ikke er i HomeSeer, men hadde vært knall om de kunne vært dimmet derfra. Så på RestAPien og virker som om det "greit" kan inkluderes i skriptet? Tenker på denne: https://xled-docs.readthedocs.io/en/latest/rest_api.html#set-brightness Har rotet litt rundt med dette, men mine lave selvlærte kompetanse med VB strakk ikke til. Siter
Moskus Skrevet 22. november 2020 Forfatter Skrevet 22. november 2020 Hmmm! Enten har jeg fullstendig gått glipp av Brightness, eller så var ikke den der i fjor. Men det må jo gå an å gjøre med... 1 Siter
Kenneth Skrevet 27. november 2020 Skrevet 27. november 2020 Spørmål @Moskus, Jeg kjører HS4, skriptet ditt fungerer fint og devicen twinkly med knapper blir opprettet, men.. Når jeg stopper og starter HS4 så bli knappene i devicen "borte" og jeg må kjøre skriptet på nytt igien. Da dukker det opp en ny device med knapper, den gamle må slettes. Noen ide hva det kan komme av? Siter
HSv Skrevet 27. november 2020 Skrevet 27. november 2020 7 minutter siden, Kenneth skrev: Når jeg stopper og starter HS4 så bli knappene i devicen "borte" og jeg må kjøre skriptet på nytt igien. Jeg tipper det skyldes samme "feature" i HS4 som jeg oppdaget på et annet script. Du kan se på linken under hva jeg gjorde for en workaround der https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/5492-script-timedevicevb-endre-triggertid-av-et-event-med-en-device/?do=findComment&comment=78206 Siter
Kenneth Skrevet 27. november 2020 Skrevet 27. november 2020 Takker @HSv, Lagde meg ett event med samme parameterne, så tester jeg neste gang jeg må restarte HS Siter
HSv Skrevet 27. november 2020 Skrevet 27. november 2020 (endret) 6 minutter siden, Kenneth skrev: Takker @HSv, Lagde meg ett event med samme parameterne, så tester jeg neste gang jeg må restarte HS Bare hyggelig 🙂 Mulig jeg forteller deg det opplagte her, men bær over med meg: Jeg har ikke sjekket Twinkly-scriptet om det har en AddDeviceButtons metode/function. Hvis ikke må du endre eventen for å tilpasse Twinkly scriptet. Og du har helt sikkert ikke samme device-ID som jeg bruker - 3946 EDIT: Jo - ser nå at det har samme navn på funksjonen. Da kan du bruke samme event som jeg vil jeg tro, og bare bytte device-ID med din egen. Endret 27. november 2020 av HSv Siter
Moskus Skrevet 27. november 2020 Forfatter Skrevet 27. november 2020 9 minutter siden, HSv skrev: Jeg har ikke sjekket Twinkly-scriptet om det har en AddDeviceButtons metode/function Det er jeg som har skrevet det, så ja; det har det! Siter
Kenneth Skrevet 27. november 2020 Skrevet 27. november 2020 @HSv, @Moskus, takker og ja la inn min device id Er forresten feilen i HS innrapportert? Siter
Moskus Skrevet 30. november 2020 Forfatter Skrevet 30. november 2020 På 27.11.2020 den 16.59, Kenneth skrev: Er forresten feilen i HS innrapportert? Så vidt jeg vet, mer enn en gang. Men det skader tydeligvis ikke å gjøre det igjen! Siter
Kenneth Skrevet 30. november 2020 Skrevet 30. november 2020 @Moskus, sitter å skriver bug report as we "speak" 1 Siter
Kenneth Skrevet 30. november 2020 Skrevet 30. november 2020 @HSv @Moskus, kan bekrefte at skriptet med AddDeviceButtons parameter funker som gull 1 Siter
GeneralVirus Skrevet 30. november 2020 Skrevet 30. november 2020 Twinkly på tilbud på komplett forresten. Måtte handle litt. 1 Siter
Moskus Skrevet 30. november 2020 Forfatter Skrevet 30. november 2020 Ja, jeg kjøpte Twinkly 600 i helgen... 1 Siter
Moskus Skrevet 5. desember 2020 Forfatter Skrevet 5. desember 2020 På 22.11.2020 den 15.50, Gizmo skrev: Forsåvidt uproblematisk at fancy funksjonalitet ikke er i HomeSeer, men hadde vært knall om de kunne vært dimmet derfra. Så på RestAPien og virker som om det "greit" kan inkluderes i skriptet? Tenker på denne: https://xled-docs.readthedocs.io/en/latest/rest_api.html#set-brightness Hmm... jeg tester Set-Brigthness, men jeg får det ikke til å fungere skikkelig. Den skrur seg bare av... Siter
GeneralVirus Skrevet 5. desember 2020 Skrevet 5. desember 2020 (endret) 5 timer siden, Moskus skrev: Hmm... jeg tester Set-Brigthness, men jeg får det ikke til å fungere skikkelig. Den skrur seg bare av... Denne node-red greia støtter Brightness. Du kan jo sjekke hvordan den gjør det. thingzi-logic-twinkly (node) - Node-RED Endret 5. desember 2020 av GeneralVirus Siter
Moskus Skrevet 7. desember 2020 Forfatter Skrevet 7. desember 2020 På 5.12.2020 den 14.21, GeneralVirus skrev: Denne node-red greia støtter Brightness. Du kan jo sjekke hvordan den gjør det. thingzi-logic-twinkly (node) - Node-RED Gjerne, hvis du kan forklare meg hvordan jeg får frem koden... Siter
GeneralVirus Skrevet 7. desember 2020 Skrevet 7. desember 2020 11 timer siden, Moskus skrev: Gjerne, hvis du kan forklare meg hvordan jeg får frem koden... Aner ikke, skrev du brightness riktig når du prøvde? Ser du har en skriveleif i posten over på det. Siter
Moskus Skrevet 8. desember 2020 Forfatter Skrevet 8. desember 2020 10 timer siden, GeneralVirus skrev: Aner ikke, skrev du brightness riktig når du prøvde? Ser du har en skriveleif i posten over på det. Haha! Vet du, for å være bombesikker så kopierte jeg det som stod i dokumentasjonen. Siter
aarpi3 Skrevet 16. desember 2020 Skrevet 16. desember 2020 Home assistant integrasjonen ser ut til å kunne dimme https://www.home-assistant.io/integrations/twinkly/ Tror den er basert på koden her https://github.com/dr1rrb/ha-twinkly Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.