Vinge87 Skrevet 26. desember 2019 Del Skrevet 26. desember 2019 Serveren står i annen bygning, ca 20meter unna. Der er jo uzb usb pinnen..... I huset hvor 97% av utstyret skal være så er det ikke dekning ?♂️ Hvordan løser jeg dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 26. desember 2019 Del Skrevet 26. desember 2019 Med en RPi i huset, med UZB1, koblet til nettverket med nettverkskabel. (se guide i signaturen min) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinge87 Skrevet 27. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2019 Hei. Var på Power idag og kjøpte en RPI 4 med 2 gb ram og minnekort med 64gig. Skal begynne og sette denne opp nå, skal følge den guide ? Hittil er vel det eneste jeg ikke har skjønt, skal UZB1 være tilkoblet RIP eller i serveren eller skal jeg ha 2 stk UZB1 pinner?? ( 1 i server og 1 i RIP ) Skal ha utstyr i server bygningen også..... Takk for tips\svar hittil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. desember 2019 Del Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, Vinge87 skrev: Var på Power idag og kjøpte en RPI 4 med 2 gb ram og minnekort med 64gig. Skal begynne og sette denne opp nå, skal følge den guide ? Mener RPi4 har noen utfordringer med USB-portene og at noen har måttet bruke en USB-hub i tillegg for å få det stabilt. Litt usikker på om jeg har skjønt det riktig, men ha det i bakhodet. 3 minutter siden, Vinge87 skrev: Hittil er vel det eneste jeg ikke har skjønt, skal UZB1 være tilkoblet RIP eller i serveren eller skal jeg ha 2 stk UZB1 pinner?? ( 1 i server og 1 i RIP ) Skal ha utstyr i server bygningen også..... Da ville jeg gått for to. Men sjekk at programvaren du skal bruke støtter å ha flere interface (jeg vet HomeSeer støtter det i hvertfall). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. desember 2019 Del Skrevet 27. desember 2019 1 time siden, ZoRaC skrev: Mener RPi4 har noen utfordringer med USB-portene og at noen har måttet bruke en USB-hub i tillegg for å få det stabilt. Litt usikker på om jeg har skjønt det riktig, men ha det i bakhodet. Det er nok dessverre riktig. Det er faktisk på nåværende tidspunkt bedre å bruke en Pi3 (eller Pi 2) til dette enn Pi4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.