Andreaz Skrevet 3. januar 2020 Skrevet 3. januar 2020 Hei, Ikke klart å finne en løsning på dette selv, så da er det å henvende seg til dette eminente forum Er det mulig å trinnvis dimme fibaro dimmer (og andre for den saks skyld) med en NodOn Soft remote, ved bruk av pluss og minus tastene? I HomeSeer. Har kun fått til å skru lys av og på, eventuelt på til en bestemt prosentvis styrke, eller "last", men vet ikke hvordan jeg skal få lyset til å dimme +/- XX% for hvert trykk på +/- Noen forslag/guider der ute? Siter
ZoRaC Skrevet 3. januar 2020 Skrevet 3. januar 2020 54 minutter siden, Andreaz skrev: Noen forslag/guider der ute? Hvilke devicer gir den i HomeSeer? Hva skjer i HomeSeer når du trykker på + og - ? Siter
ZoRaC Skrevet 3. januar 2020 Skrevet 3. januar 2020 Ser ut til at det skal være ganske kurant: https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/z-wave-homeseer/1314952-can-i-control-a-virtual-device-with-the-nodon-soft-remote?p=1315894#post1315894 Og https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/z-wave-homeseer/103301-nodon-soft-button-remote-help Husk å bruk «set to» og ikke «changes and becomes» i eventet. Siter
Andreaz Skrevet 3. januar 2020 Forfatter Skrevet 3. januar 2020 Hei, Ja, den ser ut som bildet i #9 i første linken. Så det er en "central scene" sak. Den tar i mot alle mulige variabler av kommandoer, trykk, slipp, hold, dobbel-trykk osv osv. Men hvordan får jeg en av de kommandoene (1 trykk på pluss) til å øke lysstyrken med X prosent? Her stopper min erfaring med HS så langt Siter
ZoRaC Skrevet 3. januar 2020 Skrevet 3. januar 2020 10 minutter siden, Andreaz skrev: Men hvordan får jeg en av de kommandoene (1 trykk på pluss) til å øke lysstyrken med X prosent? Her stopper min erfaring med HS så langt Aha. Enten med script eller EasyTrigger. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.