ZoRaC Skrevet 8. januar 2020 Skrevet 8. januar 2020 Har du rettet til småbokstaver i denne linjen også? WorkingDirectory=/usr/local/HomeSeer Siter
ZoRaC Skrevet 8. januar 2020 Skrevet 8. januar 2020 19 minutter siden, GeirN skrev: Ja den skal være lik Har du tatt systemctl daemon-reload etterpå? Siter
GeirN Skrevet 8. januar 2020 Forfatter Skrevet 8. januar 2020 Jo gjorde det just og har ikke endret noe etterpå Siter
ZoRaC Skrevet 8. januar 2020 Skrevet 8. januar 2020 Hmm, begynner å gå tom for ideer. Hva om du tar systemctl disable homeseer.service systemctl enable homeseer.service systemctl start homeseer.service systemctl status homeseer.service Kan det være noe med rettigheter? At brukeren som prøver å starte servicen ikke har tilgang til mappen/filene? Siter
GeirN Skrevet 8. januar 2020 Forfatter Skrevet 8. januar 2020 32 minutter siden, ZoRaC skrev: Hmm, begynner å gå tom for ideer. Hva om du tar systemctl disable homeseer.service systemctl enable homeseer.service systemctl start homeseer.service systemctl status homeseer.service Kan det være noe med rettigheter? At brukeren som prøver å starte servicen ikke har tilgang til mappen/filene? Jeg tror du er inne på noe angående rettigheter. Pi starter opp med vanlig bruker (PI). Om jeg kjører ls -al i /lib/systemd/system, før jeg følgende rettigheter på homeseere.service: -rw-r--r-- 1 root root 298 Jan 8 13:56 homeseer.service Siter
GeirN Skrevet 8. januar 2020 Forfatter Skrevet 8. januar 2020 Kan det være en ide å endre rettigheter på homeseer.service fila med: chmod u+rwx file Adding the read, write and execute to the user (or owner of the file Siter
GeirN Skrevet 8. januar 2020 Forfatter Skrevet 8. januar 2020 Endret rettigheter og tok ned/opp service fila. Hjalp ikke.. Men kanskje det er problem med rettigheter på mono mappen også Siter
NilsOF Skrevet 8. januar 2020 Skrevet 8. januar 2020 2 timer siden, ZoRaC skrev: WorkingDirectory=/usr/local/HomeSeer mens @GeirN har WorkingDirectory=/usr/local/homeSeer ikke vet jeg hva som er riktig.. ..de andre pathene må også være riktige.. Siter
ZoRaC Skrevet 8. januar 2020 Skrevet 8. januar 2020 Bruker du bare ./go eller sudo ./go når du starter manuelt? Skal være mulig å angi i homeseer.service hvilken bruker den skal kjøre som, under [Service], prøv å legg til User=pi Da vil den starte HomeSeer med pi-brukeren, akkurat som du gjør når du starter den manuelt. 2 minutter siden, NilsOF skrev: mens @GeirN har WorkingDirectory=/usr/local/homeSeer ikke vet jeg hva som er riktig.. ..de andre pathene må også være riktige.. Han har småbokstaver i sin mappe, så det skal være riktig slik han har det. Siter
NilsOF Skrevet 8. januar 2020 Skrevet 8. januar 2020 3 minutter siden, ZoRaC skrev: Han har småbokstaver i sin mappe, så det skal være riktig slik han har det. men, men, stor S i WorkingDirectory=/usr/local/homeSeer ? Siter
ZoRaC Skrevet 8. januar 2020 Skrevet 8. januar 2020 4 minutter siden, NilsOF skrev: men, men, stor S i WorkingDirectory=/usr/local/homeSeer ? Det la jeg ikke merke til! Det er nok det som er hele problemet! Siter
GeirN Skrevet 8. januar 2020 Forfatter Skrevet 8. januar 2020 Den store S'en lagde absolutt krøll. Noe skjedde nå, fikk spørsmål om bruker og passord og noe kjørte. Prøvde å sjekke status på homeseer.service. Den rapporterte feil enda. Prøver meg med en reboot. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.