kimstoroy Skrevet 6. januar 2020 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har Ikea Fyrtur lagt til via Deconz, det fungerer fint å styre denne, men jeg får ikke status. Jeg la inn verdier i Deconz under lift % og den rapporterer status i Homeseer om jeg trykker read status i Deconz, men den rapporterer ikke staus uten jeg trykker read. Deconz versjon: 2_05_71 (Windows) Noen gode tips for å løse dette? Siter
kimstoroy Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Skrevet 6. januar 2020 (endret) Om jeg trykker read her, oppdaterer den Homeseer. Sent from my iPhone using Tapatalk Endret 6. januar 2020 av kimstoroy Siter
kimstoroy Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Skrevet 6. januar 2020 Problemet er løst med forklaring over 3 Siter
Byelektrikeren Skrevet 17. februar 2020 Skrevet 17. februar 2020 (endret) On 06/01/2020 at 13:37, kimstoroy said: Som light via Phoscon App Jeg har omsider fått deCONZ stabil i HS4, og fått inn IKEA pærer. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får lagt til FYRTUR inn i deCONZ. Det jeg ønsker å vite er om jeg må ha både FYRTUR, fjernkontroll og signalforsterker i nærheten av ZIgBee donglen? /Helge Endret 17. februar 2020 av Byelektrikeren Siter
kimstoroy Skrevet 17. februar 2020 Forfatter Skrevet 17. februar 2020 Jeg la inn fyrtur direkte uten forsterker og fjernkontroll. Holdt inne begge knappene i 5 sek. 10m ifra USB i etasjen under. Dersom du skal ha fjernkontroll og forsterker må disse også legges inn separat. Fyrtur og forsterker går inn som light, fjernkontroll som switch Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Byelektrikeren Skrevet 17. februar 2020 Skrevet 17. februar 2020 10 minutes ago, kimstoroy said: Jeg la inn fyrtur direkte uten forsterker og fjernkontroll. Holdt inne begge knappene i 5 sek. 10m ifra USB i etasjen under. Dersom du skal ha fjernkontroll og forsterker må disse også legges inn separat. Fyrtur og forsterker går inn som light, fjernkontroll som switch Sent from my iPhone using Tapatalk Tusen takk, jeg tester .... Siter
Moskus Skrevet 18. februar 2020 Skrevet 18. februar 2020 10 timer siden, kimstoroy skrev: Dersom du skal ha fjernkontroll og forsterker må disse også legges inn separat. Men trenger man forsterkeren? Jeg la den ikke inn, og det fungerer utmerket uten. Det er imidlertid ikke særlig langt fra RasBee til Fyrtur-gardinet, men gjennom en etasjeskiller, påstøp, + div. Siter
kimstoroy Skrevet 18. februar 2020 Forfatter Skrevet 18. februar 2020 Nei, man trenger ikke den så lenge man har andre 230v enheter i nærheten. Jeg opplevde at Fyrtur ble mer stabil ved å sette forsterker i samme rom. Nå hadde jeg kun Ikea pærer i det rommet før jeg satt opp forsterker og opplever at de ikke er like bra på mesh som Philips Hue. Jeg faser ut mest mulig av Ikea pærer og går over til Hue. Jeg hadde Ikea GU10 i utelampene, og daglig falt det ut en til to pære, byttet alle til HUE GU10 etter black friday og har ikke hatt noen problem etter det.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Byelektrikeren Skrevet 19. februar 2020 Skrevet 19. februar 2020 On 17/02/2020 at 22:21, Byelektrikeren said: Tusen takk, jeg tester .... Litt erfaringsoverføring.. "Tabbet" meg litt ut og satt nedre grense for rullegardinen ved å trykke på nedre knapp på rullegardinen, som jeg gjorde når jeg installerte uten deCONZ. Ved å gjøre dette ble 100% satt til posisjonen jeg hadde valgt ved å trykke på nedre knapp på gardinen. Når jeg så testet, ble det et lite avvik og gardinen gikk ikke helt ned i posisjonen jeg hadde satt. Resatte rullegardinen, og la den inn i deCONZ på nytt, og da var det bare å sette rett % i forhold til hvor langt ned jeg ønsket gardinen skal kjøre. Har ikke testet fjernkontrollen enda, får prøve å legge den inn i dag. Tusen takk for hjelpen. /Helge Siter
Byelektrikeren Skrevet 19. februar 2020 Skrevet 19. februar 2020 (endret) Hjelp til å konfigurere Fyrtur fjernkontroller i HS. Som sagt så fungerer rullegardinene utmerket, men jeg får ikke styrt de via den originale fjernkontrollen. Jeg har fått importert fjernkontrollene, men får kun opp valget "custom value" - "ANY value" og "An Invalide Erros State" Testet med en Event, men det fungerte ikke. Er der skjedd noe galt med paringen i deCONZ? Ser i loggen at det er ingen kommunikasjon fra fjernkontrollene. /Helge Endret 19. februar 2020 av Byelektrikeren Siter
Moskus Skrevet 19. februar 2020 Skrevet 19. februar 2020 Blir ikke fjernkontroll-devicene oppdatert når du trykker på en knapp på fjernkontrollen? Siter
Byelektrikeren Skrevet 19. februar 2020 Skrevet 19. februar 2020 (endret) 1 hour ago, Moskus said: Blir ikke fjernkontroll-devicene oppdatert når du trykker på en knapp på fjernkontrollen? NÅ, kom de av seg selv, men trenger hjelp til å velge parametre i Eventen. /Helge Endret 19. februar 2020 av Byelektrikeren Siter
Moskus Skrevet 20. februar 2020 Skrevet 20. februar 2020 13 timer siden, Byelektrikeren skrev: NÅ, kom de av seg selv, men trenger hjelp til å velge parametre i Eventen. Du må fortelle oss hva de er. Ta et screenshot av "Status Value" tab'en på devicen. Siter
Byelektrikeren Skrevet 20. februar 2020 Skrevet 20. februar 2020 Du må fortelle oss hva de er. [emoji4] Ta et screenshot av "Status Value" tab'en på devicen.Her er verdiene som kommer inn som standard, på alle fjern kontrollene.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 20. februar 2020 Skrevet 20. februar 2020 Oi, festlig. Hvilke verdier får du når du trykker på knappene og hvordan ser eventet ut? Siter
Byelektrikeren Skrevet 20. februar 2020 Skrevet 20. februar 2020 Oi, festlig. Hvilke verdier får du når du trykker på knappene og hvordan ser eventet ut?Prøver å importere de på nytt i deCONZ etter jobb./HelgeSent from my iPhone using Tapatalk Siter
Byelektrikeren Skrevet 21. februar 2020 Skrevet 21. februar 2020 22 hours ago, Byelektrikeren said: Prøver å importere de på nytt i deCONZ etter jobb. Det enkle er ofte det beste ? IKEA bryterne fikk jeg ikke importert skikkelig i deCONZ og/eller HS4, så da gikk jeg til Elektroimportøren og kjøpte "skikkelige" Heatit Z-Push Button 2 brytere og nå er det løst. /Helge Siter
JohnMartin Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 Da har jeg knotet så mye at jeg må spørre om noen har en feilsikker måte å få inn rullegardinene i deconz? Kjører deconz .75 og har prøvd de fleste måtene jeg kan tenke meg, men sliter fortsatt. Størst suksess fikk jeg når jeg la Conbee 2 cm fra rullegardin. Aktiverte "add new light" i Phoscon, og så trykket jeg begge knappene på rullegardinen inn i 5 sekunder. Da dukket noe opp i deConz, men ble ikke fullstendig. Forslag til hvordan jeg kan fjerne denne og prøve på nytt? Reseter jeg bare rullegardinen, så forsvinner vel ikke denne fra deConz? Siter
stigvi Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 Trykk på den med mus og trykk DEL på tastatur Siter
stigvi Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 Jeg la de inn i deconz etter at de var montert og ca 10 meter fra usb pinne. Siter
JohnMartin Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 2 minutes ago, stigvi said: Trykk på den med mus og trykk DEL på tastatur Var ikke værre, nei.. Hvordan la du de inn i deconz? Noen sier at man skal holde knappene inne i 5 sekunder, i manualen står det at man bare skal trykke kort på begge samtidig. La du inn som lys via phoscon? Har testet det meste, så er nysgjerrig på hva andre har gjort(detaljert) for å få de inn uten problemer.. Siter
stigvi Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 1 time siden, JohnMartin skrev: Var ikke værre, nei.. Hvordan la du de inn i deconz? Noen sier at man skal holde knappene inne i 5 sekunder, i manualen står det at man bare skal trykke kort på begge samtidig. La du inn som lys via phoscon? Har testet det meste, så er nysgjerrig på hva andre har gjort(detaljert) for å få de inn uten problemer.. Begge knapper og la de inn som lys. Dette var i versjon 73 så jeg har manuellt satt opp rapportering av batteristatus og posisjon. Nå fungerer de veldig bra, men ikke perfekt. Innimellom stopper de opp halvveis når de skal helt opp. Men det er foreløbig et lite problem. Så for meg var det veldig lett å få de inn i deconz, men litt ekstra for å få inn batteri og posisjon. PS. Husker ikke om det var kort eller langt trykk Endret 17. mars 2020 av stigvi Siter
stigvi Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 Regarding my issue with one of my blinds not pairing anymore, a user on the Dutch Gathering of Tweakers forum provided me with a solution, which worked for me: Put Phoscon in pairing mode Put the FYRTUR / KADRILJ in pairing mode (short press both buttons) Long press both buttons on the FYRTUR / KADRILJ until paired with deCONZ According to my knowledge and the manual this should only trigger a factory reset, but appearently this also does something else... At least it worked for me and I can again control my blinds now from deCONZ / Phoscon / Home Assistant.https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/1121 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.