Moskus Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 7 minutter siden, stigvi skrev: Så for meg var det veldig lett å få de inn i deconz, men litt ekstra for å få inn batteri og posisjon. Jeg slet litt med å finne ut om det var enkelt eller dobbelt trykk, langt eller kort. Men da jeg fikk lagt den til, fungerte iallfall posisjon rett ut av esken. Siter
JohnMartin Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 Fikk den første omsider inn i deConz, og fungerer fint å styre den der ifra. Når jeg la den til så dukket den opp i Phoscon også, men så forsvant den. Etter en liten stund, så dukket den opp i HS3/JowiHue, men får ikke til å kontrollere eller lese status via HS3. Tror jeg må gi det et nytt forsøk. Siter
JohnMartin Skrevet 18. mars 2020 Skrevet 18. mars 2020 Nok en gang når jeg prøver meg på deConz, så er det bug i programvaren. ? Fungerer fint når jeg nedgraderte til .74. Viser seg at de jobber med en egen kategori og styring for Blinds i phoscon, så er i den forbindelse det har blitt litt trøbbel. Siter
Arne Johnny Skrevet 29. mars 2020 Skrevet 29. mars 2020 (endret) Jeg har fått inn min rullegardin nå inn i Deconz og fått device i HS3. Men jeg får bare kjørt gardinen oppover og ikke nedover. Noen ide ppå hvorfor? edit: alle execute knappene virker i Deconz Endret 29. mars 2020 av Arne Johnny Siter
hogmann Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Noen som får lest batteristatus på Fyrtur i deConz/Phoscon/HS3? Siter
Byelektrikeren Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 (endret) 8 hours ago, Arne Johnny said: Men jeg får bare kjørt gardinen oppover og ikke nedover. Hvilken kommando legger du inn? (On/Off/Dim) og % Sent from my iPhone using Tapatalk Endret 30. mars 2020 av Byelektrikeren Siter
Arne Johnny Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Hvilken kommando legger du inn?(Om/Off/Dim) og %Sent from my iPhone using TapatalkValue 0 off fungerer. Resten fungerer ikke. Jeg har ikke endret noe i hs etter at «lysdevicen dukket opp. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Akkurat nå, Arne Johnny skrev: Value 0 off fungerer. Resten fungerer ikke. Hva skjer hvis du prøver å kontrollere den i phoscon? Siter
Arne Johnny Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 18 minutes ago, ZoRaC said: Hvilken versjon av deCONZ? 2.05.75 Siter
Arne Johnny Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 36 minutes ago, Moskus said: Hva skjer hvis du prøver å kontrollere den i phoscon? den ligger faktisk ikke inne i phoscon. Er det noe poeng å legge til på nytt siden alt viker i Deconz? Siter
stigvi Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 (endret) 1 time siden, hogmann skrev: Noen som får lest batteristatus på Fyrtur i deConz/Phoscon/HS3? Ikke jeg, men i deConz/Phoscon/HA Har ikke HS3. I deconz måtte jeg sette opp rapportering av status på batteri manuellt Endret 30. mars 2020 av stigvi Siter
Moskus Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 50 minutter siden, Arne Johnny skrev: den ligger faktisk ikke inne i phoscon. Er det noe poeng å legge til på nytt siden alt viker i Deconz? Øh... jeg har ikke gjort noe spesielt for å få utstyret som å i det gamle web-interfacet, og det dukket opp i phoscon av seg selv... Virker jo ikke som den er helt "lagt til"? Siter
Arne Johnny Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Just now, Moskus said: Øh... jeg har ikke gjort noe spesielt for å få utstyret som å i det gamle web-interfacet, og det dukket opp i phoscon av seg selv... Virker jo ikke som den er helt "lagt til"? prøver å legge til må nytt så ser jeg. Siter
JohnMartin Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 (endret) Ref. min tidligere post, det er en "bug" i .75 vedr blinds fra Ikea. De holder på å lage en egen kategori for blinds i phoscon, og i den forbindelse, så har blinds forsvunnet fra Phoscon i .75. Blinds blir plassert i den gruppen, men gruppen er fortsatt skjult i UI. For de som har lagt til blinds tidligere og så oppgradert, så er det hos enkelte fortsatt mulig å styre de, siden de er registrert som lys. Jeg får også til å styre de via deConz, men bare sporadisk via HS3 og litt mindre sporadisk via Phoscon. De jobber visstnok litt ekstra nå, med å få IKEA utstyr litt mer stabilt i fremtidige versjoner. Endret 30. mars 2020 av JohnMartin 2 Siter
stigvi Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 6 minutter siden, JohnMartin skrev: De jobber visstnok litt ekstra nå, med å få IKEA utstyr litt mer stabilt i fremtidige versjoner. Så bra ? Siter
Arne Johnny Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Ref. min tidligere post, det er en "bug" i .75 vedr blinds fra Ikea. De holder på å lage en egen kategori for blinds i phoscon, og i den forbindelse, så har blinds forsvunnet fra Phoscon i .75. Blinds blir plassert i den gruppen, men gruppen er fortsatt skjult i UI. For de som har lagt til blinds tidligere og så oppgradert, så er det hos enkelte fortsatt mulig å styre de, siden de er registrert som lys. Jeg får også til å styre de via deConz, men bare sporadisk via HS3 og litt mindre sporadisk via Phoscon. De jobber visstnok litt ekstra nå, med å få IKEA utstyr litt mer stabilt i fremtidige versjoner. Så vil det sannsynligvis fungere om man degraderer? Isåfall hvilken versjon?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 2 timer siden, Arne Johnny skrev: Så vil det sannsynligvis fungere om man degraderer? Isåfall hvilken versjon? Folk har vel fått til og med versjon .74 til å fungere. Siter
JohnMartin Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 2 hours ago, Arne Johnny said: Så vil det sannsynligvis fungere om man degraderer? Isåfall hvilken versjon? Sent from my iPhone using Tapatalk Som moskus sa, så fungerer det for mange med .74. Jeg kjører .74 inntil videre og jeg får da til å styre de via deConz, men bare sporadisk via HS3 og litt mindre sporadisk via Phoscon. Andre har ingen problemer. Siter
Arne Johnny Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Hva slags values har dere som får denne til å funke? når opp er null så er ned? Siter
Johs. Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 254 hos meg. Så at End value er 100 hos deg, prøv 254. Siter
Random Skrevet 4. april 2020 Skrevet 4. april 2020 On 30/03/2020 at 22:03, Arne Johnny said: Hva slags values har dere som får denne til å funke? når opp er null så er ned? Fikk du det til? Kjøpte mitt første IKEA rullegarding i dag, jeg får kun kjørt ned fra HS3 og det er 0 (OFF) hos meg.. (kjører fint begge veier direkte fra deconz) Har versjon .75 av phoscon, firmware 2635500, og 2.1.0.10 jowiehue. Tror det skal være siste rev av alt. Men ser det ble nevnt at de har rota det litt til i .75 (dukker ikke opp i phoscon). Så får kansje bare legge det på hylla inntil de slipper en ny rev av phoscon. Siter
Arne Johnny Skrevet 6. april 2020 Skrevet 6. april 2020 Fikk du det til? Kjøpte mitt første IKEA rullegarding i dag, jeg får kun kjørt ned fra HS3 og det er 0 (OFF) hos meg.. [emoji14] (kjører fint begge veier direkte fra deconz) Har versjon .75 av phoscon, firmware 2635500, og 2.1.0.10 jowiehue. Tror det skal være siste rev av alt. Men ser det ble nevnt at de har rota det litt til i .75 (dukker ikke opp i phoscon). Så får kansje bare legge det på hylla inntil de slipper en ny rev av phoscon.Nei jeg fikk det ikke til. Min går bare opp. Den rapporterer status når jeg kjører manuelt med knappene, men får ikke styrt den. Har konkludert med å vente til ny FW dukker opp. Fant ikke noen god løsning på å nedgradere til.74/73 uten mye hæssel.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.