stole Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 Hei. Har en taklampe som i dag er uten dimming, vil gjerne få montert Fibaro Dimmer 2 på den. Har ikke fått elektriker enda, men vil høre hvordan andre har koblet det opp. Lampen er koblet mot 2 stk brytere, enn på hver side av rommet. Det er god plass inni "koblingsboksen" i selve lampen, kunne det vært en mulighet å montert den der i stede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GAS Skrevet 8. januar 2020 Del Skrevet 8. januar 2020 Vil du fortsat ha endevenderfunksjonen? Hvis ja, da kan trekke en ekstra kabel mellom de to lysbryterene å bytte ut den ene bryteren med en dobbelbryter for å få både s1 og s2 funksjonen. Å den andre endevenderen kan kobles til s1 slik at du får styrt s1/lampen med begge bryterene. Kan tegne ett koblingsskjema i morgen hvis jeg får tid hvis du vil ha dette valget. Ellers er jo valget å putte dimmer 2 oppi koblingsboksen til lampen å la lysbryterene alltid stå på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stole Skrevet 8. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2020 Det hadde vært supert med koblingsskjema ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GAS Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 (endret) Øverste er vanlig endevender. Endret 9. januar 2020 av GAS 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stole Skrevet 9. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2020 Takker så mye! Dimmeren er i første omgang koblet oppe på selve lampen, og alt fungerte bra. Integrert i Home Assistant (måtte heale nettverk og restarte Home Assistant før det virket som det skulle). Så får vi se om det er bra nok rent praktisk. Om den ikke kan styres enkelt nok av automasjon via sensorer / tale så må veggbrytere kobles inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 9 timer siden, stole skrev: Om den ikke kan styres enkelt nok av automasjon via sensorer / tale så må veggbrytere kobles inn. Det øker alltid WAF å ha brytere. Så får du heller satse på å gjøre dem overflødige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stole Skrevet 10. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2020 Etter å ha googlet WAF, må jeg si meg enig ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 22. januar 2020 Del Skrevet 22. januar 2020 (endret) Da har jeg en slik i drift, og med 10w "Dimmable"LED pære fra Clas Ohlson funker den uten Bypass også.. Ser ikke noen grunn til at den må ha det teknisk sett? I Manualen står det at den ikke skal ha for lav last når den er i 2-wire kobling, det står ikke det om 3-wire (som jeg har)? Den dimmer jo ikke helt ned, men langt nok.. Edit: Den kalibrerte seg til 4 som laveste nivå, og når jeg satte det ned til 2 ble det flimring på laveste nivå. Men 4 var igrunn lavt nok det, så jeg satte den til det igjen. Funker bra! Endret 22. januar 2020 av PerH Oppdatering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 2. februar 2020 Del Skrevet 2. februar 2020 Kan jo nevne at jeg sendte spørsmål om dette til Fibaro også, og de svarte (noe unnvikende) at hvis selvkalibreringen går fint og den dimmer uten flimring, så trenger man ikke Bypass. Dette var vel å merke med 3-wire oppkobling, manualen sier jo spesifikt at man ikke må gå under 25w med 2-wire oppkobling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.