Ivers1 Skrevet 12. januar 2020 Skrevet 12. januar 2020 Hei, Jeg har en Doorbird video ringeklokke som jeg ikke får på nett pga at telenor ruteren (nyeste type) ikke vil tildele den IP-adresse (DHCP). Telenor har erkjent problemet, og jeg har også fått beskjed fra andre hold at samme ruter har problemer med andre lignende komponenter også. Som forventet går ikke slik feilretting kjapt hos telenor, så tenkte derfor å høre om det er noen her som har hatt samme problem og eventuelt har noen tips til om det er noe som kan gjøres for å omgå problemet? Siter
Moskus Skrevet 12. januar 2020 Skrevet 12. januar 2020 Ny, annen router i tillegg? Kan Telenor sin settes i bridge? Siter
Ivers1 Skrevet 12. januar 2020 Forfatter Skrevet 12. januar 2020 2 timer siden, Moskus skrev: Ny, annen router i tillegg? Kan Telenor sin settes i bridge? Ja har tenkt tanken, ifølge info i ruter settingene så kan mann bare bytte ruter 1 til 1: "Det ser ut til at du bruker ethernet WAN, og WAN-enkapsuleringen er satt til DHCP, som er den eneste supporterte enkapsuleringen for ethernet WAN. Om du ønsker å bruke en tredjeparts ruter, trenger du ikke å bridge ruteren siden den bruker ethernet WAN. Bare koble fra denne ruteren og koble tredjeparts ruteren direkte." Men dette krever innkjøp av ny ruter (som håndterer IPtv), noe som gjør den allerede dyre ringeklokken enda dyrerer. Dvs jeg vil helst være helt sikker på at det vil fungere før jeg går til innkjøp, hehe. Siter
Moskus Skrevet 12. januar 2020 Skrevet 12. januar 2020 Du kan vel imidlertid sette opp Doorbird med en annen router, sette fast IP innen samme regime, og koble den opp med Telenor-routeren? Kan du endre DHCP-range på Telenor-routeren? 1 Siter
Ivers1 Skrevet 14. januar 2020 Forfatter Skrevet 14. januar 2020 Takk for innspill! Kan se om jeg får prøvd det på en måte. Har skaffet meg Tp-link Deco M5 mesh nettverk, der kan hovedenhet settes opp som router (med IPtv), så håper å kan bruke den på en eller annen måte mot Doorbird. Foreløpig er de bare satt opp som tilgangspunkt da jeg ikke finner noen innstilling i telenor routeren for bridge mode, men skal høre med support. DHCP-range kan endres på Telenor routeren ja. Siter
Frode D. Skrevet 16. juli 2022 Skrevet 16. juli 2022 @Ivers1 Hvordan løste du dette til slutt? Jeg har også samme problemet og er litt noob med nettverk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.