Har lest guiden, men må si jeg fortsatt ikke helt klarer å forstå dette med assosiasjoner.
altså på guiden snakkes det om Dimmer 2 fra Fibaro, noe jeg har i hele huset så å si, noen få switcher her å der i tillegg.
Altså om jeg går i Root på en Dimmer 2, ser og klikker Update på assosiasjoner, så ser jeg at:
Gruppe 1 og 2 har Homseer ID 1 og Endpoint 1 og 2. Mens gruppe 3-4-5 står kun til Homeseer ID 1
Så leser jeg at gruppe 1 og 2 skal slettes for så legges til på nytt uten endpoints... Forstår jeg det rett ?
Uansett, før jeg gjør dette, så ved å trykke på fysisk 1-pol bryter med impulsfjær tilkoblet på S1 på Fibaro, rapporterer den direkte inn og ser at noe er skrudd på samt % i dim.
Switch Multilevel 2 hender at den kommer på den også, men ikke alltid i dette tilfelle, noen ganger står den ON uansett og vil ikke skru av om man forsøker på det heller.
Forsøkte på 1 dimmer her nå å følge det jeg skrev/leste fra guiden og da skjedde det ingenting på Switch 2, mens 1 viste helt korrekt hvis jeg styrte fra portalen/web.
Men etter at assosiasjoner er gjort om, trykker da på veggbryteren så viser det ingenting på Switch 1 eller 2 mens Power viser at watt styrken går opp etthvert man dimmer ol.
Hva er galt i dette bildet ?
Fibaro Dimmer 2 har firmware 3.5
Og jo, en annen ting kjapt her.
Har en del eventer ang diverse utelys som føler sol opp/nedgang. I appen/web står det at lyset er av/på, mens fysiske lyset er ikke ikke på/av. Skjer ikke hele tiden, men engang sånn i mellom.
Har kjørt Optimize på hver enkelt node i hele huset, tok tid, men er gjort. Just in case.
Takker for tips på forhånd ?
Current Date/Time: 13.01.2020 23.02.06
HomeSeer Version: HS3 Pro Edition 3.0.0.548
Operating System: Microsoft Windows 10 Enterprise 2016 LTSB - Work Station
System Uptime: 3 Days 2 Hours 14 Minutes 18 Seconds
IP Address: 192.168.0.10
Number of Devices: 872
Number of Events: 54
Available Threads: 200
HSTouch Enabled: True
Event Threads: 0
Event Trigger Eval Queue: 0
Event Trigger Priority Eval Queue: 0
Device Exec Queue: 0
HSTouch Event Queue: 0
Email Send Queue: 0
Anti Virus Installed: Windows Defender
In Virtual Machine: No MFG: shuttle inc.
Enabled Plug-Ins
3.0.0.13: AirplaySpeak
3.0.30.0: BLLock
3.0.0.71: EasyTrigger
3.0.3.10: MY Weather
3.1.0.51: Sonos
0.2.3.0: Twilio Messaging
3.0.1.252: Z-Wave
Spørsmål
KommerSnart
Heisann ?
Har lest guiden, men må si jeg fortsatt ikke helt klarer å forstå dette med assosiasjoner.
altså på guiden snakkes det om Dimmer 2 fra Fibaro, noe jeg har i hele huset så å si, noen få switcher her å der i tillegg.
Altså om jeg går i Root på en Dimmer 2, ser og klikker Update på assosiasjoner, så ser jeg at:
Gruppe 1 og 2 har Homseer ID 1 og Endpoint 1 og 2. Mens gruppe 3-4-5 står kun til Homeseer ID 1
Så leser jeg at gruppe 1 og 2 skal slettes for så legges til på nytt uten endpoints... Forstår jeg det rett ?
Uansett, før jeg gjør dette, så ved å trykke på fysisk 1-pol bryter med impulsfjær tilkoblet på S1 på Fibaro, rapporterer den direkte inn og ser at noe er skrudd på samt % i dim.
Switch Multilevel 2 hender at den kommer på den også, men ikke alltid i dette tilfelle, noen ganger står den ON uansett og vil ikke skru av om man forsøker på det heller.
Forsøkte på 1 dimmer her nå å følge det jeg skrev/leste fra guiden og da skjedde det ingenting på Switch 2, mens 1 viste helt korrekt hvis jeg styrte fra portalen/web.
Men etter at assosiasjoner er gjort om, trykker da på veggbryteren så viser det ingenting på Switch 1 eller 2 mens Power viser at watt styrken går opp etthvert man dimmer ol.
Hva er galt i dette bildet ?
Fibaro Dimmer 2 har firmware 3.5
Og jo, en annen ting kjapt her.
Har en del eventer ang diverse utelys som føler sol opp/nedgang. I appen/web står det at lyset er av/på, mens fysiske lyset er ikke ikke på/av. Skjer ikke hele tiden, men engang sånn i mellom.
Har kjørt Optimize på hver enkelt node i hele huset, tok tid, men er gjort. Just in case.
Takker for tips på forhånd ?
Current Date/Time: 13.01.2020 23.02.06
HomeSeer Version: HS3 Pro Edition 3.0.0.548
Operating System: Microsoft Windows 10 Enterprise 2016 LTSB - Work Station
System Uptime: 3 Days 2 Hours 14 Minutes 18 Seconds
IP Address: 192.168.0.10
Number of Devices: 872
Number of Events: 54
Available Threads: 200
HSTouch Enabled: True
Event Threads: 0
Event Trigger Eval Queue: 0
Event Trigger Priority Eval Queue: 0
Device Exec Queue: 0
HSTouch Event Queue: 0
Email Send Queue: 0
Anti Virus Installed: Windows Defender
In Virtual Machine: No MFG: shuttle inc.
Enabled Plug-Ins
3.0.0.13: AirplaySpeak
3.0.30.0: BLLock
3.0.0.71: EasyTrigger
3.0.3.10: MY Weather
3.1.0.51: Sonos
0.2.3.0: Twilio Messaging
3.0.1.252: Z-Wave
Lenke til kommentar
Del på andre sider
13 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.