solosuper Skrevet 14. januar 2020 Skrevet 14. januar 2020 Har kommet over et problem jeg ikke får løst. Har en raspberry pi4 og har allerede en aeotec z-stick kjørende på den. For å få den til å virke bruker jeg en usb slitter. Når har jeg tenkt å utvide nettverket med zigbee med en conbee 2. Først tar jeg strømmen på raspberryen og deretter setter i conbee2. Når jeg starter opp HA så stopper z-wave nettverket mitt. Ingen av enhetene som kjører z-wave starter. Samme skjer uansett hvilken usb utgang jeg prøver, til og med usb3 utgangen. Når jeg fjerner conbee2 så starter z-wave nettverket som normalt. Noen som kan hjelpe? Siter
baronKanon Skrevet 14. januar 2020 Skrevet 14. januar 2020 1 time siden, solosuper skrev: Har kommet over et problem jeg ikke får løst. Har en raspberry pi4 og har allerede en aeotec z-stick kjørende på den. For å få den til å virke bruker jeg en usb slitter. Når har jeg tenkt å utvide nettverket med zigbee med en conbee 2. Først tar jeg strømmen på raspberryen og deretter setter i conbee2. Når jeg starter opp HA så stopper z-wave nettverket mitt. Ingen av enhetene som kjører z-wave starter. Samme skjer uansett hvilken usb utgang jeg prøver, til og med usb3 utgangen. Når jeg fjerner conbee2 så starter z-wave nettverket som normalt. Noen som kan hjelpe? Hvordan har du installert Home Assistant? Hassio? Prøver både deconz og zwave å finne samme USB-device? Sjekk her for å sjekke om zwave-devicen endrer navn. Siter
solosuper Skrevet 14. januar 2020 Forfatter Skrevet 14. januar 2020 Kjører med hassio. Hva er løsningen dersom de prøver å finne samme USB-device. Finnes det noen enkel løsning på det? Pr nå er zwave sticken: /dev/ttyACM0 Er det så enkelt som dersom den blir endret til /dev/ttyACM1 så skriver jeg dette inn i config.yaml Siter
baronKanon Skrevet 14. januar 2020 Skrevet 14. januar 2020 Akkurat nå, solosuper skrev: Er det så enkelt som dersom den blir endret til /dev/ttyACM1 så skriver jeg dette inn i config.yaml Noe sånt Siter
solosuper Skrevet 14. januar 2020 Forfatter Skrevet 14. januar 2020 19 minutter siden, baronKanon skrev: Noe sånt Funket utmerket. Takk for svar. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.