kmlugg Skrevet 15. januar 2020 Skrevet 15. januar 2020 I mangel av en guide på nett som har tatt meg til målet, spør jeg her: Hva skal til for å få sensorene mine inn? Har koblet til min rfxtrx433xl og lagt inn i configuration.yaml: #rfxcom rfxtrx: device: /dev/ttyUSB1 sensor: platform: rfxtrx automatic_add: True debug: True Men det jeg trenger er vel å enable protokoller noe sted. Hvor gjør jeg det? Siter
baronKanon Skrevet 15. januar 2020 Skrevet 15. januar 2020 Med automatisk add, vil de nok dukke opp. Sjekk i utviklingsverktøy/statuser Siter
bio Skrevet 15. januar 2020 Skrevet 15. januar 2020 I mangel av en guide på nett som har tatt meg til målet, spør jeg her: Hva skal til for å få sensorene mine inn? Har koblet til min rfxtrx433xl og lagt inn i configuration.yaml: #rfxcom rfxtrx: device: /dev/ttyUSB1 sensor: platform: rfxtrx automatic_add: True debug: True Men det jeg trenger er vel å enable protokoller noe sted. Hvor gjør jeg det?Det får du desverre ikke gjort i Home Assistant (så vidt jeg vet).Du må koble kontrolleren til en Windows maskin å gjøre det i Rfx manager. Siter
kmlugg Skrevet 16. januar 2020 Forfatter Skrevet 16. januar 2020 (endret) Takk:) Så poppet termometerne opp. Så med alle ombord slo jeg av automatic_add. Men da forsvant dem!? Edit: Ahh... Jeg må legge de inn i config selv, ja. Endret 16. januar 2020 av kmlugg Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.