Andreaz Skrevet 18. januar 2020 Skrevet 18. januar 2020 Hei, ønsket meg en SMS-løsning for HS-boxen, som fallback hvis strømmen går, siden det da ikke kommer noen Pushover-meldinger Kjøpte "SMS-Gateway" og koblet til et gammelt Telenor MF91D jeg hadde liggende. Fungerte med en gang (windows, og installerte medfølgende programvare på modemet) Kom opp som COM6 i windows, og det var det eneste som måtte velges på plugin. Jeg har slått av wifi på den, og har ikke inntrykk av at HS-servern benytter seg av den som modem, fremfor nettverkskabelen, men jeg ser at modemet genererer trafikk selv om jeg kobler det fra maskinen. Så det "store" spørsmålet er: Er det mulig å slå av datatrafikk på disse? Om noen vet, alternativt om noen har tips om et kontantkort eller tilnærmet gratis abonnement der det er mulig å sperre for datatrafikk? Siter
Moskus Skrevet 19. januar 2020 Skrevet 19. januar 2020 16 timer siden, Andreaz skrev: Kjøpte "SMS-Gateway" og koblet til et gammelt Telenor MF91D jeg hadde liggende. Fungerte med en gang (windows, og installerte medfølgende programvare på modemet) Kom opp som COM6 i windows, og det var det eneste som måtte velges på plugin. Jøss! Fungerer det? Får du sendt meldinger? Siter
Andreaz Skrevet 19. januar 2020 Forfatter Skrevet 19. januar 2020 (endret) 9 timer siden, Moskus skrev: Jøss! Fungerer det? Får du sendt meldinger? Ja, får både sendt og tatt i mot Første bilde er hvordan det ser ut når jeg lagde en manuel event, for å sende en sms til meg. Teksten "test" her kommer fra event-overskriften. Slik ser det ut når jeg sender en sms tilbake: Her kommer selve teksten jeg sender inn i status. Jeg skrev "Inngående SMS" Det står +47 i status, men i event så skriver jeg nummeret uten. Har forsøkt å få en event til å kjøre ved mottak av en spesifikt melding, men så langt får jeg til å sende en pushover (i mitt tilfelle) uansett hva jeg sender inn som sms. Gode tips tas i mot med takk. Tenker også at den bør sjekke avsender-nummer også. Endret 19. januar 2020 av Andreaz 1 Siter
Moskus Skrevet 20. januar 2020 Skrevet 20. januar 2020 Ah! Kult! Dette må jeg se nærmere på, jeg har samme router, men den bruker jeg daglig, så jeg får finne noe annet... Siter
Andreaz Skrevet 10. februar 2020 Forfatter Skrevet 10. februar 2020 Løste problemet med databruk. Slå av TCP/IP [emoji23]Så nå har jeg mulighet for SMS-varsling når pushover er utilgjengelig ved utfall av nett eller spenning [emoji41] 2 Siter
hellowlol Skrevet 14. mars 2020 Skrevet 14. mars 2020 Det er mulig å sperre for Internett på operatør nivå også Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.