Gjelsvik Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Har en fibaro wall plug som jeg vil ha i garasjen. Når jeg flytter den dit så er den utenfor rekkevidde. Nærmeste node er på kaldloft, det er bare takstein og undertak som sperrer i mellom, deretter ca 20m i luftlinje. Jeg skal ha en vanlig innbyggings mottaker til å kontrollere utelys, er det en god ide å sette denne i en tett boks på yttervegg av huset? Tanken var først å ha den bak brytern på innsiden, dvs i gangen ved ytterdør. Men for å få litt bedre signal ut mot garasjen så er det nok bedre å ha den på utsiden. - Tåler de -30C ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Iflg manualen skal den ikke brukes i minusgrader. Jeg hadde også vært skeptisk til om plasten holdt i -30C... Finnes det ingen extendere for z-wave? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Til z wave produkter utendørs er denne https://www.tronika.no/no/interface/108-signal-ruter-dsd37.html det nærmeste jeg har kommet ifølge datablad. -20 til 50+ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Men hadde gjort seg med en slik plug som tålte å være ute og. Nexa har en, men den er jo ikke z-wave :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 8. november 2016 Forfatter Del Skrevet 8. november 2016 Fant denne. https://www.intin.no/produkt/popp-wall-plug-switch-ip44/ IP44, så den skal tåle utendørsbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iblis Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Aeon sin Heavy Duty Smart Switch er også IP44 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Har nå montert en av/på bryter i ip67 boks utendørs under takutstikk. Får nå slått av og på wallplug jeg har i garasjen, men det tar 4-5 sekunder (sikkert litt dårlig signal?) Men den rapporterer ikke watt og forbruk, og den feiler også når jeg kjører optimize (cannot be reached) Så da skjønner jeg ikke hvorfor den virker å slå av og på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Får du rapport tilbake når den slås av på? En bekreftelse på mottatt kommando krever mindre data enn forbruk og optimalisering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Den 4.11.2016 klokken 22.49, Hr Kotelett skrev: Til z wave produkter utendørs er denne https://www.tronika.no/no/interface/108-signal-ruter-dsd37.html det nærmeste jeg har kommet ifølge datablad. -20 til 50+ Denne har jeg brukt med stort hell til å forlenge signalet ut til garasjen. Den står i et dobbelt utestikk mellom garasjen og huset der kontrolleren er. Fungerer veldig bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Den 14.11.2016 klokken 21.28, Hunter skrev: Denne har jeg brukt med stort hell til å forlenge signalet ut til garasjen. Den står i et dobbelt utestikk mellom garasjen og huset der kontrolleren er. Fungerer veldig bra! Har du prøvd hvor langt den klarer å strekke signalet? Ser den er ratet til 50m med fri sikt. Har ca det til postkassen så det blir helt på kanten :S Hadde vært fint med sensor i postkassen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Den 8.12.2016 klokken 13.32, Salvesen skrev: Har du prøvd hvor langt den klarer å strekke signalet? Ser den er ratet til 50m med fri sikt. Har ca det til postkassen så det blir helt på kanten :S Hadde vært fint med sensor i postkassen! Det har jeg ikke prøvd eksakt meter, men alt ble mye mere stabilt med den repeateren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 1 minutt siden, Hunter skrev: Det har jeg ikke prøvd eksakt meter, men alt ble mye mere stabilt med den repeateren Så at den bare hadde 20 i IP grad så tror ikke den kan brukes i mitt tilfele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Er ikke komponenter fra merket "Fibaro" kjent for å være ganske så brannfarlige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 2 timer siden, Evelen skrev: Er ikke komponenter fra merket "Fibaro" kjent for å være ganske så brannfarlige? Nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beitnes Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg hadde ligenende problemer hvor jeg assosierte enheter over z-wave mesh nettverket, men kun av/på funksjonene ble assosiert. Prøv å lære inn enheten direkte i nærheten av hub først, og så flytt den ut etterpå. Løste problemet for meg =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janh Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Finnes det noen produkter som Popp IP44 wall plug? Denne er faset ut. Trenger en slik en til motorvarmer som skal tåle å stå ute i kulda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.