bjwanvik Skrevet 21. januar 2020 Skrevet 21. januar 2020 Er det noen her som vet hvordan Homeseer Mobile finner systemet? Jeg har fått et merkelig problem etter at jeg begynte å segmentere nettet mitt litt mer.. Tidligere har HS3-server og telefon gått på samme VLAN, og det har fungert sånn tålelig greit (jeg klarer ikke å få meg til å like appen, men bruker den til noen svært få ting). Nå kjører HS3-serveren på et annet VLAN enn det telefonen er på, men pr nå er det i utgangspunktet ingen begrensninger i trafikk mellom de to. Laptop ligger i samme VLAN som telefon, og fungerer alldeles utmerket mot HS3 når jeg benytter IP-adresse. DHCP på VLANet telefonen går på har DNS satt til Googles. På det VLANet den var tidligere står primary DNS til routeren, uten at det er satt opp noe i denne, så jeg kan ikke forstå at det skulle være det heller... Homeseer Mobile har et "DNS-navn" på serveren (servernavn.domene.local), men om jeg pinger det fra det VLANet HS3-serveren kjører på får jeg ingen treff, så jeg har vanskelig for å tro at det egentlig er relatert til DNS det som står i appen... Noen som vet hvordan dette funker? Siter
Moskus Skrevet 22. januar 2020 Skrevet 22. januar 2020 10 timer siden, bjwanvik skrev: Er det noen her som vet hvordan Homeseer Mobile finner systemet? 1. Via MyHS. 2. Via direktelink til port 80 eller 443 (for SSL). Du kan logge på myhs.homeseer.com i nettleseren på telefonen og sjekke hvor du havner. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.