Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet hvordan Homeseer Mobile finner systemet?

Jeg har fått et merkelig problem etter at jeg begynte å segmentere nettet mitt litt mer..
Tidligere har HS3-server og telefon gått på samme VLAN, og det har fungert sånn tålelig greit (jeg klarer ikke å få meg til å like appen, men bruker den til noen svært få ting).

Nå kjører HS3-serveren på et annet VLAN enn det telefonen er på, men pr nå er det i utgangspunktet ingen begrensninger i trafikk mellom de to. Laptop ligger i samme VLAN som telefon, og fungerer alldeles utmerket mot HS3 når jeg benytter IP-adresse.

DHCP på VLANet telefonen går på har DNS satt til Googles. På det VLANet den var tidligere står primary DNS til routeren, uten at det er satt opp noe i denne, så jeg kan ikke forstå at det skulle være det heller...

Homeseer Mobile har et "DNS-navn" på serveren (servernavn.domene.local), men om jeg pinger det fra det VLANet HS3-serveren kjører på får jeg ingen treff, så jeg har vanskelig for å tro at det egentlig er relatert til DNS det som står i appen...

Noen som vet hvordan dette funker?

Skrevet
10 timer siden, bjwanvik skrev:

Er det noen her som vet hvordan Homeseer Mobile finner systemet?

1. Via MyHS.

2. Via direktelink til port 80 eller 443 (for SSL).

Du kan logge på myhs.homeseer.com i nettleseren på telefonen og sjekke hvor du havner. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.