Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kontoret står for tur. Pt. er veggene åpne og elektriker skal snart inn, vi står dermed fritt til å vege akkurat den løsningen vi ønsker.

Fra før har vi ettermontert Fibaro Dimmer 2 med dobbeltbryter, dette fungerer veldig bra. Men det som er ennå bedre hadde vært 2x enkeltbryter. Opplever disse som mye mer robuste og greie å ha med å gjøre.

Skulle være grei skuring for elektriker å koble opp 2x enkeltbryter mot på S1 og S2 på en Dimmer 2? Noe annet jeg burde tenke på?

Skrevet
2 timer siden, Kropling skrev:

Opplever disse som mye mer robuste og greie å ha med å gjøre.

Det har jeg aldri tenkt på som et problem i det hele tatt, og vi har huset fullt av Dimmer2 koblet til doble brytere. Men hver sin smak.

Som du sier vil det ikke være noe problem utenom ekstra kostnad.

• 2 uker senere...
Skrevet

Synes ideen var grei nok, men som du påpeker @Moskus så var det fordyrende. Lokal elektriker skulle ha 800,- + mva for montering og matriell per enkeltbryter, i motsetning til 1000,- + mva for en dobbeltbryter. Endte på dobbel.

• Like 1
Skrevet
40 minutter siden, Kropling skrev:

Lokal elektriker skulle ha 800,- + mva for montering og matriell per enkeltbryter, i motsetning til 1000,- + mva for en dobbeltbryter. Endte på dobbel.

To hundre kroner for å koble til en ekstra ledning når prisen på selve bryteren er den samme? Den hadde jeg nok spurt om, du...

Ja, OK da. Det er faktisk 151,- i forskjell mellom en enkel og en dobbel bryter. Vi har Elko Pluss, så det var tillegg i prisen uansett. :P 

• Like 1
Skrevet

Da får det være innafor :) Har på inntrykk av at de lokale her er ganske prisgunstige, ei heller har de protestert når jeg har kommet med egeninnkjøpte Fibaro-moduler eller ei lysskinne fra Ikea.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.