Sture00 Skrevet 7. februar 2020 Skrevet 7. februar 2020 Hvordan blir dette når vi har Hue pærer koblet til Deconz ? https://www.dinside.no/bolig/oppdater-lyspaerene-dine/72112004 Siter
stigvi Skrevet 7. februar 2020 Skrevet 7. februar 2020 Feilen som er funnet gjelder Hue hub'en så ikke godt å si noe om deconz. Men dette er et veldig spesielt angrep. Det finnes nok lettere måter å plante skadelig programvare hos hvermannsen. Siter
stigvi Skrevet 7. februar 2020 Skrevet 7. februar 2020 Men noe av det jeg misliker med stort sett alle slike løsninger er at det ikke finnes en god måte å oppdatere utstyr på. Philips sine pærer oppdateres kun via Philips sin hub og det samme kan en si om aqara, ikea osv. Jeg har faktisk klart å oppdatere ikea pærer via deconz, men det var tungvint og slikt skal være lett for at en gidder å gjøre det oftere enn kun den ene gangen. Siter
Sture00 Skrevet 7. februar 2020 Forfatter Skrevet 7. februar 2020 Ser mine pærer i Hue appen har fått lite oppdateringer etter 2018. Noen spotter 2019 og dimmere. Siter
NilsOF Skrevet 7. februar 2020 Skrevet 7. februar 2020 https://blog.checkpoint.com/2020/02/05/the-dark-side-of-smart-lighting-check-point-research-shows-how-business-and-home-networks-can-be-hacked-from-a-lightbulb/ De fjern-innstallerte ny firmware på lyspæra over ZigBee -protokollen. Og via denne firmwaren brøt de seg videre inn i huben som hadde en svakhet i programmvaren. At det er mulig å reprogrammere en lyspære bare man har radiokontakt åpner opp for noen spennende scenarioer. Siter
stigvi Skrevet 7. februar 2020 Skrevet 7. februar 2020 3 timer siden, NilsOF skrev: At det er mulig å reprogrammere en lyspære bare man har radiokontakt åpner opp for noen spennende scenarioer. Det blir litt kjedelig hvis naboen finner en ferdig "pakke" på nettet og setter i gang med å blinke med lysene mine ? Siter
NilsOF Skrevet 8. februar 2020 Skrevet 8. februar 2020 (endret) 13 timer siden, stigvi skrev: Det blir litt kjedelig hvis naboen finner en ferdig "pakke" på nettet og setter i gang med å blinke med lysene mine ? Katta er ute av sekken, om ikke annet enn delvis. Vi får vente å se hva som skjer. Regner med at det blir iverksatt noen tilltak fra produsentene/zigbee. Det behøver ikke bli enklere å få sakene kompatible fremover.. Endret 8. februar 2020 av NilsOF Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.