Dennis87 Skrevet 10. februar 2020 Skrevet 10. februar 2020 (endret) Ikke direkte smarthjem akkurat. Men noen som har erfaring med kullfilter i Balansert ventilasjonsanlegg? Har bare søkt raskt og ser ikke ut som det er vanlig? Og ikke noe til den gamle Flexit modellen jeg har fra 1998. Har jo kullfilter i bilen som fjerner vond lukt fra eksos osv som fungerer bra Grunnen til at jeg ønsker det er fordi naboene ofte fyrer i 19 pil og bue peisene sine og det stinker røyk inne er jeg uheldig med vinden siden ventilasjonen drar lukta inn. Kan heldigvis da skru av ventilasjonen fra mobilen men hadde vært greit å slippe det. Endret 10. februar 2020 av Dennis87 Siter
Dennis87 Skrevet 10. februar 2020 Forfatter Skrevet 10. februar 2020 (endret) Fant noe greier rett etter jeg postet dette. men var litt heftig pris. https://www.ventilasjonsfilter.no/index.php/nb/home/kullfilter Får teste ut, for er verdt litt å slippe peis/røyk lukt Endret 10. februar 2020 av Dennis87 Siter
Carkub Skrevet 11. februar 2020 Skrevet 11. februar 2020 Interessert i dette, av samme årsak. Kan det være en ide å ha kullfilter på inn-lufta, og «vanlig» på avtrekket? Så blir det halvparten så dyrt.. Siter
taktoktik Skrevet 11. februar 2020 Skrevet 11. februar 2020 Har en luftkvalitetssensor som påstår det er i overkant mye NOx når ventilasjon står på. Vet ikke hvor nøyaktig den egentlig er, men kullfilter skal visst hjelpe bra motor det hvertfall. Siter
Carkub Skrevet 1. mars 2020 Skrevet 1. mars 2020 Fant noe greier rett etter jeg postet dette. men var litt heftig pris.https://www.ventilasjonsfilter.no/index.php/nb/home/kullfilter Får teste ut, for er verdt litt å slippe peis/røyk lukt [emoji14] Har du fått det? Spent på å høre erfaringer Siter
Dennis87 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Skrevet 2. mars 2020 Ikke mottatt enda. Var noe treg levering fra den siden. De kullfiltrene ble bestilt inn/produsert ved bestilling så hadde lengre leveringstid enn vanlige filter. Siter
Carkub Skrevet 20. juni 2021 Skrevet 20. juni 2021 Vi har nå brukt kullfilter på inntaket fra ventilasjonen gjennom vinteren. Jeg mener bestemt at det har redusert lukt fra peisrøyk og annet, selv om det fortsatt kan komme inn noe lukt når det lukter som verst utenfor og det er vanskelig å bedømme dette helt objektivt. Så vi fortsetter nok slik, kullfilter på inntakslufta (ikke på luften innenfra) i vinterhalvåret. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.