Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I dag kjører jeg HS3/Domotize fra en maskin AiO maskin med 23" touchskjerm på kjøkkenet.

Ønsker å gå bort fra dette, for at maskinen skal kunne gå i dvale, og viften få seg pause...

Ønsker å kjøre Windows 10.

Ser på denne her, vil den fungere godt? Eventuelt hva mangler den?

8gb minne nok?

Hvor mye SSD/Lagring?

Prosessor sterk nok?

Er i starten av HS3… enkel bruk. Men ønsker at maskinen skal ha 3/4 år levetid. Og kunne fungere med mer avansert system på sikt.

http://www.multicom.no/asrock-beebox-nuc-n3150,-svart/cat-p/c100580/p10632276

Tanker?

Takk for hjelpen!

Skrevet

Noen andre forslag til PC?
Stille, liten, Windows 10, fungere godt med HS3. Og ikke minst stabil nok til å stå på 24/7/365!
Vil bruke remote desktop, ikke egen skjerm.

Skrevet
Det klassiske rådet er (og forblir): Kjøp så god du mener du har råd til. [emoji4] 

Takk. Enig der, men du vet mye om hva HS3 krever av maskinvaren. Så jeg ønsker å ikke overdrive, og lurer på om dette er nok, eller om man bør opp i i3 eller i5. Da er det vanskeligere å gå den helt stillegående og liten på samme tid.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Skrevet
15 minutter siden, tonheim skrev:

Takk. Enig der, men du vet mye om hva HS3 krever av maskinvaren.

HomeSeer i seg selv krever ikke så mye for en liten til mellom stor automasjonspakke. Det er når det begynner å dra seg på med mange noder og mange plugins at man behøver CPU og minne.

Skrevet

Stusser litt på at du vil ha en PC som går i dvale, det er ikke akkurat ideelt for Homeseer, hvis du da ikke bare skal ha automatiseringen til å virke på gitte tidspunkt.

Vedr. PC så kan jeg anbefale Intel sine NUC-varianter, stabile, små og strømgjerrige. Jeg ville nok minimum ha valgt en i5, men det er nå meg. :)

• Like 1
Skrevet
2 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Stusser litt på at du vil ha en PC som går i dvale, det er ikke akkurat ideelt for Homeseer, hvis du da ikke bare skal ha automatiseringen til å virke på gitte tidspunkt.

Ja, det er et meget godt poeng!

@tonheim, du vil IKKE ha en PC som går i dvale. Om den du velger er vifteløs og kjører SSD, så går det nok fint. Men vifter skal tåle å svive 24/7.

Skrevet

Vedr. PC så kan jeg anbefale Intel sine NUC-varianter, stabile, små og strømgjerrige. Jeg ville nok minimum ha valgt en i5, men det er nå meg. [emoji4]

Takk for svar.
Beklager misforståelsen. Vil at maskinen jeg bruker i dag skal gå i dvale... Og ha en ny liten og stabil som kan kjøre HS3 24/7/365.
Som kona ikke bruker til Spotify og alt mulig annet.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.