tvoismo Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 Hva blir Den rimeligste måten å få automatisert somfy med alexa eller Google? Hva trenger jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 Du må vel ha Somfy-IO-boksen? Den støtter vel Alexa/Google? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 tvoismo Skrevet 20. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2020 2 minutter siden, Moskus skrev: Du må vel ha Somfy-IO-boksen? Den støtter vel Alexa/Google? io 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Truls Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 Støttes out of the box også av RFXcom433, for de systemer som kan interface det. Og endel av de systemene kan også styres av Google etc. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 47 minutter siden, Truls skrev: Støttes out of the box også av RFXcom433, Nei, det gjelder kun RTS. IO kan ikke styres fra RFXtrx433. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Dreuf Skrevet 7. april 2020 Del Skrevet 7. april 2020 Io har vel 2 forskjellige bokser. Connexoon og Tahoma. Connexoon er billigste og fungerer mot Google Home. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 14 timer siden, Dreuf skrev: Connexoon er billigste og fungerer mot Google Home. ... men fungerer den mot noe annet? Google Home i seg selv er jo bra, men er lite egnet til automasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 torandre Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Uten å ha noe erfaring med det selv, tror jeg Velux Active er kompatibel med Somfy IO. Velux Active skal være kompatibel med Apple HomeKit, men ikke Google Home og Alexa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Nå er jo ikke akkurat HomeKit viden kjent for sin glede til å dele. For å gjøres smart, må iallfall jeg ha bedre integrasjonsmuligheter. Men kjekt for dem som bruker HomeKit, da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Tor-Erik Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 On 08/04/2020 at 08:34, Moskus said: ... men fungerer den mot noe annet? Google Home i seg selv er jo bra, men er lite egnet til automasjon. I teorien fungerer den mot Somfy sitt eget API.. jeg sier i teorien for alt jeg finner når jeg sender request til APIet er Connexoon hubben.. ingen av Sunea Screen IO motorene.. Har sendt en support forespørsel, men ikke fått noe svar enda. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Smørås Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Heisann! Ville montere zip-screens med Somfy IO motorer og håp at de kan styres med Smartthings, og det egentlig finnes noe av Somfy men ser ikke IO. Er eneste løsningen Tahoma gateway? Det er fullstendig moronisk, å måtte bruke en egen gateway for hver enkel "smart" ting Skal heller betale 1000 kr mindre per motor og ta Somfy LT istedet og montere en smart switch i koblingsboks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 12 timer siden, Smørås skrev: Skal heller betale 1000 kr mindre per motor og ta Somfy LT istedet og montere en smart switch i koblingsboks Ja, det er vel faktisk det beste alternativet, sånn egentlig.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Tor-Erik Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Har omsider fått orden på Connexoon huben. Problemet var vist at IO motorene var feilkonfigurert og at Somfy sitt Open API kun støtter disse motorene når de er konfigurert som screens og ikke markisemotorer... Tok 5 minutter å fikse, men krever programvare og en tilkoblingsboks som kun montøren har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Smørås Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Hei igjen, Det blir lysere, får ikke sove og det er på tide å bestille zip-screens 😅 Somfy IO er ikke aktuelt for den krever eget hub, bare møkk ... så skal helst prøve med Somfy LT og en roller shutter. Jeg har Smartthings v3 hub og jeg undrer om det funker med Fibaro Roller Shutter 3? Litt vanskelig å finne det ut. Kanskje noen andre alternativer til styring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
tvoismo
Hva blir Den rimeligste måten å få automatisert somfy med alexa eller Google? Hva trenger jeg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
13 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.