MrE Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 Hei! Har behov for å styre 1 stk radiator med z-wave. Leter derfor etter det billigste systemet/hub som støtter z-wave. Har dere noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=152216251 Vinner på pris og lav brukerterskel tror jeg.. Den skorter nok litt på power hvis du skal ha mye automasjon, men folk bruker visst disse til høvelig store nettverk også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Hvis det utelukkende er pris det går på så er det lite som slår en UZB1 til et par hundrelapper med Home Assistant. Det er derimot et stykke fra å være enkelt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Preference Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Hvis du vil kjøpe nytt tipper jeg Samsung SmartThings Hub V3 og en Raspberry Pi 3B+ med en Z-wave stick som kjører Home Assistant ender opp på ca samme prisnivå. Samsungen har da også Zigbee, men styres via cloud. Home Assistant er gratis og ganske enkelt å sette opp, men krever mer innsats enn Samsung sitt system. Profilen din sier at du bruker HomeSeer da, så da har du allerede system? Kanskje du kan spesifisere litt mer hva du ønsker å gjøre, og hva du allerede har. Hvis du allerede kjører HomeSeer vil du jo bare trenge et Z-wave interface som f.eks Aeotec Z-stick. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 21. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2020 Takk for svar alle sammen. Det blir nok en smartthings, ser denne har z-wave integrert. Reiser hver uke i jobben min, og da mandag-torsdag. Behovet for å fjernstyre radiatoren i stuen blir da for stort til å ignorere - altså å kunne skru ned temp mens jeg sitter på flyplassen Mandag morgen - og skru opp temp mens jeg er på vei hjem Torsdags kveld. Det er kun radiatoren jeg ønsker å styre - ingen lys, termostater, sensorer. det er 2 alternativer som ser mest aktuelle ut; 1. Danfoss radiatorventil som kommuniserer på z-wave og en samsung smart things - da får jeg den også inn i tibber.. 2 netatmo raditorventil og netatmo hub. Usikker på om jeg får den inn i tibber, men hovedønske er bare å få styrt radiatoren.. @Preference På hytta derimot, kjører jeg homeseer med alt som hører til pluss litt til .. Men er ikke oppdatert på andre systemer/hub enn homeseer, derfor lurer jeg på hvilket system som er det simpleste i pris og forsåvidt funksjonalitet. Jeg ønsker ikke smarthus hjemme - det er nok med hytta. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfrode Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Om du ikke er klar over det så kan du bruke samme HS3-lisensen på en Windowsdmaskin og en unixmaskin samtidig 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.