Terje Klungervik Skrevet 23. februar 2020 Skrevet 23. februar 2020 (endret) Nå så har jeg en gammel towerpc som står på kontoret med homeseer. Kontoret er midt i huset. Den bråker en del så jeg har tenkt tanken om å kjøpe meg en annen pc. Jeg trenger også mer lagringsplass så jeg tenkte å slå 2 fluer i en smekk. Tenkte å kjøpe meg denne: https://www.komplett.no/product/1122554/datautstyr/lagring/nettverkslagring-nas/synology-ds1019-5bay-nas-storage#productinfo Den kan kjøre virtuel windows. Tenkte å sette denne i boden. Men boden er på andre siden av en murvegg. Jeg vet at zwave/zigbee rekker helt dit da jeg har flere zigbee noder inne i boden, men er det optimalt med tanke på at jeg flytter da serveren fra midt i bygget til den ene ytterkanten? Flytter fra rød prikk til grønn. Det er kablet nettverksuttak i boden. Endret 23. februar 2020 av Terje Klungervik Siter
cogliostrio Skrevet 23. februar 2020 Skrevet 23. februar 2020 Du trenger jo ikke nødvendigvis flytte mottaker nodene, selv om du flytter serveren. Zwave kan kjøres over nettverk, og det burde jo gå med zibgee også(?). Ligger tutorials her på forumet for det. Siter
Terje Klungervik Skrevet 23. februar 2020 Forfatter Skrevet 23. februar 2020 Så hvis jeg forstår deg riktig så kan jeg flytte selve serveren, men på en eller annen måte la usbene til zwave og zigbee bli værende på kontoret? Hvor er tutorialsene til dette? Siter
Terje Klungervik Skrevet 23. februar 2020 Forfatter Skrevet 23. februar 2020 (endret) Nydelig. Dette skal jeg teste. Kanskje flytte serveren nokså fort så jeg får det litt mer stille på kontoret Noen som har testet med deCONS og ConBee II? Endret 23. februar 2020 av Terje Klungervik Siter
lasseruud Skrevet 24. februar 2020 Skrevet 24. februar 2020 Jeg kjører både ConBee og UZB1 på samme Raspberry Pi'en via PoE. Fungerer stabilt og fint. Siter
Terje Klungervik Skrevet 24. februar 2020 Forfatter Skrevet 24. februar 2020 Hvordan gjorde du det med ConBee? Siter
lasseruud Skrevet 24. februar 2020 Skrevet 24. februar 2020 Installerte deConz headless. Styrer alt via Webif. Står litt om installasjonen i readme: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/blob/master/README.md Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.