Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå så har jeg en gammel towerpc som står på kontoret med homeseer. Kontoret er midt i huset. Den bråker en del så jeg har tenkt tanken om å kjøpe meg en annen pc. 

Jeg trenger også mer lagringsplass så jeg tenkte å slå 2 fluer i en smekk. Tenkte å kjøpe meg denne: https://www.komplett.no/product/1122554/datautstyr/lagring/nettverkslagring-nas/synology-ds1019-5bay-nas-storage#productinfo

Den kan kjøre virtuel windows. Tenkte å sette denne i boden. Men boden er på andre siden av en murvegg. Jeg vet at zwave/zigbee rekker helt dit da jeg har flere zigbee noder inne i boden, men er det optimalt med tanke på at jeg flytter da serveren fra midt i bygget til den ene ytterkanten?

Flytter fra rød prikk til grønn. Det er kablet nettverksuttak i boden.

IMG_20200223_094208772_BURST000_COVER_TOP~2.jpg

Endret av Terje Klungervik
Skrevet

Du trenger jo ikke nødvendigvis flytte mottaker nodene, selv om du flytter serveren. Zwave kan kjøres over nettverk, og det burde jo gå med zibgee også(?). Ligger tutorials her på forumet for det.

Skrevet (endret)

Nydelig. Dette skal jeg teste. Kanskje flytte serveren nokså fort så jeg får det litt mer stille på kontoret :)

Noen som har testet med deCONS og ConBee II?

Endret av Terje Klungervik

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.