larskheg Skrevet 4. mars 2020 Skrevet 4. mars 2020 Hei! Jeg prøver å få til varmestyring på barna sitt rom. Jeg har fibaro sin wallplug som styrer ovnen, og fibaro sin motion sensor som styrer temperaturen. Ønsket er å ha rommet på 19 grader hele døgnet, bortsett fra når de skal inn og leke. Da ønsker jeg at ovnen skal gå på i 5 minutter, og på igjen i 5 nye minutter hvis de fortsatt leker der. Problemet er at koden ikke starter. Over dette bildet er det ikke ny kode, og det som står om variabler er bare for debugging. Er det noen som ser feilen? Siter
Moskus Skrevet 5. mars 2020 Skrevet 5. mars 2020 Hva skjer om du tar bort den siste "And sensor rom MLK lys" Hva er det egentlig som er trigger? 11 timer siden, larskheg skrev: Da ønsker jeg at ovnen skal gå på i 5 minutter, og på igjen i 5 nye minutter hvis de fortsatt leker der. Ser ideen, men 5 minutter ovn-tid er ikke veldig mye... Siter
larskheg Skrevet 7. mars 2020 Forfatter Skrevet 7. mars 2020 Hei Moskus! Takk for hjelp! Tanken bak lyssensoren som krav er at ovnen ikke skal gå på ved bevegelse på natten. 5 minutter er ikke mye nei, men har hatt det som feilsøking og skal skru opp ettervert. Kan prøve uten lys. Er det noen andre feil I koden eller burde dette virket? Siter
Moskus Skrevet 7. mars 2020 Skrevet 7. mars 2020 5 timer siden, larskheg skrev: Er det noen andre feil I koden eller burde dette virket? Det vet vi ikke. Hva står over den øverste "AND"? Siter
larskheg Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Skrevet 16. mars 2020 Beklager sent svar, her har det vært litt kaos. Det står ingenting over det. Tenker kanskje at jeg burde byttet det til OR. Det stod en kode over før, men den har jeg slettet Siter
Moskus Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 Men da tipper jeg at det er problemet. Det er ingenting som faktisk starter koden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.