Sture00 Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Skulle hatt en Boost knapp slik som finnes i SDJ-VStat hvor man har en knapp som man kan trykke på flere ganger og øke tiden den teller ned. Noen som har en oppskrift på noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Kan du da bare ikke bruke SDJ-VStat...? Hva er bruksformålet? Ellers kort: En counter. Et event som teller ned counteren. En ny device + event som legger til et forhåndsbestem tall til counteren. Et event som gjør X ved counter = 0 (og som stopper eventet som teller ned). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Sture00 Skrevet 6. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2020 4 minutes ago, Moskus said: Kan du da bare ikke bruke SDJ-VStat...? Hva er bruksformålet? Ellers kort: En counter. Et event som teller ned counteren. En ny device + event som legger til et forhåndsbestem tall til counteren. Et event som gjør X ved counter = 0 (og som stopper eventet som teller ned). Jeg prøvde å kopiere den først men den teller ikke ned og så sjønner jeg ikke hvordan jeg knytter den mot en device. Formålet er å forlenge på tiden til et lys og ønske å ha en forlengelsesknapp så utsetter det fra å gå av da lyset skruer seg automatisk av hvis det ikke er bevegelse innen en viss tid. Lyset er knyttet opp mot en bevegelsessensor. Bruker jeg en counter så kan jeg vel kun lage knapper med låste tider den teller ned..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, Sture00 skrev: Lyset er knyttet opp mot en bevegelsessensor. Med Event eller direkte assosiasjon? 3 minutter siden, Sture00 skrev: Bruker jeg en counter så kan jeg vel kun lage knapper med låste tider den teller ned..? Jeg ser ikke helt hva du spør etter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Sture00 Skrevet 6. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2020 25 minutes ago, Moskus said: Med Event eller direkte assosiasjon? Direkte assosiasjon ; er det samme som linked device i configurasjon fanen ? Jeg ser ikke helt hva du spør etter... Hvis jeg skal lage en counter løsning, må jeg ikke da lage en for f.eks 30min, 60min, 90min etc hvor jeg lager en knapp til hver verdi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, Sture00 skrev: Direkte assosiasjon ; er det samme som linked device i configurasjon fanen ? Nei, det er hvis du har brukt Associations under Z-wave-tab'en på Root-devicen. 2 timer siden, Sture00 skrev: Hvis jeg skal lage en counter løsning, må jeg ikke da lage en for f.eks 30min, 60min, 90min etc hvor jeg lager en knapp til hver verdi? Nei, jeg hadde brukt et bittelite script til å øke counter-verdien istedenfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Sture00
Skulle hatt en Boost knapp slik som finnes i SDJ-VStat hvor man har en knapp som man kan trykke på flere ganger og øke tiden den teller ned. Noen som har en oppskrift på noe slikt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
5 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.