Hårek Skrevet 6. mars 2020 Skrevet 6. mars 2020 Planlegger å sette opp kamera ved en hytte på Sørlandet, for å overvåke brygga om vinteren. Deler av den forsvant i årets høyvann. Har vurdert et bullet-kamera plassert under et takutstikk. Men hytteeier mener at saltråken legger seg overalt, og da blir det kanskje ikke så mye sikt. Kanskje det er bedre med et dome-kamera plassert helt fritt på veggen, slik at regnet kan vaske domen. Noen erfaringer? Siter
Moskus Skrevet 6. mars 2020 Skrevet 6. mars 2020 Du ma nok belage deg på å matte tørke av det med jevne mellomrom. Erfaring fra svigeefars hytte på sørlandet. Siter
Hårek Skrevet 6. mars 2020 Forfatter Skrevet 6. mars 2020 Hvilken type kamera, dome eller bullet? Siter
SveinHa Skrevet 6. mars 2020 Skrevet 6. mars 2020 Har hatt en 20-30 kamera oppe og gå i en lokal båthavn og på jobb (fiskeribedrift) i et par tiår og kan ikke si at saltråk har vært noe problem. Når jeg en sjelden gang er i lift og inspiserer så ser jeg noe skitt på glassene og tørker selvsagt av men saltråket ser ut til å regne av av selv. Opp gjennom alle disse årene kan jeg vel huske en gang med skikkelig saltråk men det forsvant av seg selv etter noen dager. Har ikke tatt noen spesielle hensyn med plassering under tak og slikt men alle har et lite takutstikk på noen få cm innebygget i huset. De fleste kamera er Axis med hus av litt forskjellige fabrikat men også et Axis domekamera og noen Zavio og Vivotek bulletkamera. 1 Siter
Moskus Skrevet 7. mars 2020 Skrevet 7. mars 2020 17 timer siden, Hårek skrev: Hvilken type kamera, dome eller bullet? Ingen. Men som @SveinHa sier, så går det stort sett greit. Men det er bare så mye bedre bilde etter å ha tørket av dem. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.