petersv Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 On 12/03/2020 at 12:18, Kråkerøymannen said: Om jeg husker riktig, så har ikke SMS-protokollen noen slik bekreftelse, ikke engang for om meldingen er levert, og da er du vel like langt? SMS støtter leveringsbekreftelse jo, men det koster jo 40 øre eller noe. Siter
petersv Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 Gamle smsgruppe.no, nå https://getsupertext.com/ fungerer fortsatt bra til skolesammenheng her hos oss, ca 70 brukere får SMS eller melding via appen hvis de har valgt å installere den. 1 Siter
Moskus Skrevet 13. mars 2020 Forfatter Skrevet 13. mars 2020 14 minutter siden, petersv skrev: Gamle smsgruppe.no, nå https://getsupertext.com/ fungerer fortsatt bra til skolesammenheng her hos oss Det høres bra ut. Siter
Andreaz Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 (endret) Sikkert for seint nå, men til senere bruk. bulksms.com Bruker den i jobb, klubb og privat. Kan få navn som avsender (f.eks "Apotek1") eller bruke ditt eget nummer, samt deres eget "repliable number" som ofte er et eller annet europeisk nummer. Da får du svar inn på din egen side der. Bruker du ditt eget som avsender, får du svar til din egen telefon. Alle sendte sms kommer i en egen logg, med leverings-prosent. Så meldinger som ikke kommer frem kan du da lese av i loggen. Har også mail til sms, for de som ikke har 3/4G modem tilkoblet sin smarthus-løsning, for å få varsel som sms Endret 13. mars 2020 av Andreaz 1 Siter
Moskus Skrevet 14. mars 2020 Forfatter Skrevet 14. mars 2020 15 timer siden, Andreaz skrev: bulksms.com Bruker den i jobb, klubb og privat. Kan få navn som avsender (f.eks "Apotek1") eller bruke ditt eget nummer, samt deres eget "repliable number" som ofte er et eller annet europeisk nummer. Da får du svar inn på din egen side der. Bruker du ditt eget som avsender, får du svar til din egen telefon. Det så veldig lovende ut! For sent, men må teste det likevel. Siter
stigvi Skrevet 14. mars 2020 Skrevet 14. mars 2020 Sjekk seriøsiteten til de. Er jo dumt om de starter med å sende reklame til alle de som du har gitt de tlf nummer til. Siter
Moskus Skrevet 14. mars 2020 Forfatter Skrevet 14. mars 2020 Er vel ingen grunn til å tro at disse er mindre seriøse enn andre tilsvarende tjenester. Siter
Andreaz Skrevet 14. mars 2020 Skrevet 14. mars 2020 3 timer siden, stigvi skrev: Sjekk seriøsiteten til de. Er jo dumt om de starter med å sende reklame til alle de som du har gitt de tlf nummer til. Seriøsiteten er det ikke noe å si på. Har som jeg skrev brukt de i mange år. Har et fire sifret antall mottagere, som jeg antar ville tatt kontakt om de fikk reklame Den eneste "reklamen" de tilbyr, er hvis du tar med "bulksms.com" som siste linje i SMS, så får du litt rabatt. 1 Siter
Moskus Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Skrevet 15. mars 2020 22 timer siden, Andreaz skrev: Den eneste "reklamen" de tilbyr, er hvis du tar med "bulksms.com" som siste linje i SMS, så får du litt rabatt. Meh! Ofrer ikke 10% på det. Men jeg kikker på om jeg skriver et lite script for BulkSMS.com. Siter
Andreaz Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 32 minutter siden, Moskus skrev: Meh! Ofrer ikke 10% på det. Men jeg kikker på om jeg skriver et lite script for BulkSMS.com. Enig, har aldri tatt med den reklamen. De støtter epost til sms, og har API støtte. Får nyhetsbrev der de skriver om mange som integrerer dette i egne løsninger. Har sett noen norske firmaer som har tilsvarende produkter, som er mye dyrere. Bulk har ingen månedsabonnement, og sms-saldo blir ikke borte med tiden. Har også app, så det er raskt å sende meldinger til en gruppe, hvis viktige beskjeder raskt må ut. Brukte det selv da jeg var med som hjelpetrener på et av barnas fritidsaktiviteter. Disclaimer: Jeg jobber ikke for bulksms Siter
Guahtdim Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 (endret) Med så mye god reklame så må jeg ha med BulkSms i min egen sms-plugin (TwilioSeer) neste gang jeg gjøre endringer på den. ? Edit: Det er gjort! Endret 3. april 2020 av Guahtdim 1 1 Siter
toby77 Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 Om du bruker android messages (standard på en del android) så kan du benytte nettversjonen og skrive meldinger med.Denne kobler seg til telefonen og du får opp alle sms, mms og sms+(chat) meldinger.Det gjør det også veldig enkelt å kopiere inn mottakernumre og tekst. Siter
Moskus Skrevet 17. mars 2020 Forfatter Skrevet 17. mars 2020 11 timer siden, toby77 skrev: Om du bruker android messages (standard på en del android) så kan du benytte nettversjonen og skrive meldinger med. Ja, det gjør jeg, men jeg regner med den har den samme innebygde problemet jeg fikk sist (siden det da er samme app som sender meldingen). Siter
toby77 Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 Ja, det gjør jeg, men jeg regner med den har den samme innebygde problemet jeg fikk sist (siden det da er samme app som sender meldingen).Tenker du da på leveringsbekreftelse? Siter
Moskus Skrevet 17. mars 2020 Forfatter Skrevet 17. mars 2020 Nei. Jeg tenker på at noen fikk meldingen to dager senere enn de burde. Siter
toby77 Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 Nei. Jeg tenker på at noen fikk meldingen to dager senere enn de burde.Ble det da sendt som sms eller sms+/Chat?Eller som gruppemelding/mms? Siter
Moskus Skrevet 17. mars 2020 Forfatter Skrevet 17. mars 2020 Gruppemelding. Noen fikk den med en gang, andre ikke. Siter
toby77 Skrevet 17. mars 2020 Skrevet 17. mars 2020 Gruppemelding. Noen fikk den med en gang, andre ikke. [emoji20] Ta en titt på denne innstillingen.Om den står til sms og du skrur av sms+/Chat så skulle alle gå som sms direkte. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.