Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 stk micromatic termostater og en stk EB therm termostat.

Vil bytte til heatit, må jeg bytte gulvfølere eller kan jeg bruke de som allerede ligger i gulvet? Alt er mindre enn 2 år gammelt

Skrevet

Vet ikke. Du må sjekke motstand i gulvsensor som er der nå. Og i ny termostat sitt oppsett er det godt mulig å velge mellom flere verdier.

På den annen side: Å trekke ut sensor og stappe inn en ny burde være problemfritt.

Skrevet

Du merker om det blir et problem før den gamle er ute. Den skal komme ut lett. Føler du at du må slite i den så må du revurdere.

Skrevet (endret)
3 timer siden, stigvi skrev:

VDu må sjekke motstand i gulvsensor som er der nå.

Hvordan sjekker jeg motstanden i gulvsensoren? Det er kanskje så enkelt at det er to ledninger der motstanden kan måles i et multimeter? 

Endret av Axe NH
Skrevet

Har byttet ut både eldre og nyere Micromatic termostater (Blant annet den eldre serien med klikke syndromet) - fungerte fint det. 

Testa bare litt med ulikt oppsett, og fant den motstandsverdien som gjøre at termostaten kobler inn/ut på riktig temperatur. 

Tror jeg valgte 10 Kohm.

Skrevet

Stemmer, kan justere HeatIT i flere trinn

Hentet fra manualen: 

FLOOR SENSOR NTC type (10, 12, 15, 33 or 47kΩ). Default 10kΩ.

• 3 uker senere...
Skrevet

Endte opp med å bytte alle gulvfølere. Var enkelt. Prøvde først uten, men fikk feil temperatur uansett om jeg stilte på motstanden.

• Like 2
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)

Hah, så perfekt. Tenker på å gjøre det samme i vårt helt nye hus. 
Litt kjipt å skulle begynne å røske ut 20 dimmere + fullt av lysbrytere og 10 termostater, men jeg ønsker det smart (nettopp fordi jeg ikke gidder å gå over 30+ brytere når jeg skal ut). 
Kanskje noen som fortsatt kjøper de gamle også, så det ikke bare ryker i el-avfall. 

Endret av DIYglenn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.