toonwolf Skrevet 15. mars 2020 Skrevet 15. mars 2020 Kan noen forklare meg hvordan jeg må koble for å få til fig 4 "device turn off when button pushed" Hvilke pinner skal 12V strømforsyning kobles til og hvilke pinner skal enheten som skal skrus av når knappen trykkes inn kobles til? 269437_36143_36144 (2).pdf Siter
toonwolf Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Skrevet 16. mars 2020 3 timer siden, Moskus skrev: Du fikk svaret på Facebook, sant? Ikke helt. Jeg må kjøpe meg noen kabelstifthylser slik at jeg får testet dette, men om jeg forstår det riktig skal det kobles slik: Strømforsyning + kobles til 5 - kobles til 6 Target device + kobles til 5 og 2 - kobles til 6? Siter
Moskus Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 Jeg har problemer med å forstå hva du vil. Det er denne figuren... Hvis du skal ha en "Normally Closed" bryter (NC), så kobler du 1 og 2...? Hva skal du bruke den til? Siter
toonwolf Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Skrevet 16. mars 2020 (endret) 21 minutter siden, Moskus skrev: Hva skal du bruke den til? Knappen skal brukes som en nødbryter til et elektronisk sluttstykke/lås. Når knappen trykkes inn skal den bryte strømmen "Device turns OFF when switch is pushed". Føler meg dum her, men har aldri hatt behov for å lære meg koblingsskjema. Dette er tydeligvis enkelt for de som kan det, men jeg må altså ha det inn med te/spiseskje. Det beste er om du kunne forklart hvilke pinner som skal kobles til hva så kan jeg kanskje forstå det etterpå. Endret 16. mars 2020 av toonwolf Siter
toonwolf Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Skrevet 16. mars 2020 Da fant jeg ut hvordan det skulle kobles ved litt prøving og feiling! Strømforsyning + kobles til 5 og 1 - kobles til 6 Target device + kobles til 2 - kobles til 6 1 Siter
Moskus Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 59 minutter siden, toonwolf skrev: Knappen skal brukes som en nødbryter til et elektronisk sluttstykke/lås. Når knappen trykkes inn skal den bryte strømmen "Device turns OFF when switch is pushed" OK. Kjekt å vite. Jeg har koblet noen slike i båten. Siter
toonwolf Skrevet 17. mars 2020 Forfatter Skrevet 17. mars 2020 Da er "prosjekt utebod" endelig ferdig. Nødknapp er montert på "hemmelig" sted hvor det er tilgang uten å måtte låse opp. Nå kan automatikken/sensorer svikte og du kan da bare trykke på knappen så brytes strøm til låsen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.