ØysteinHJ Skrevet 22. mars 2020 Skrevet 22. mars 2020 Holder på å endre Corona-skriptet til Moskus for å tilpasse det egne ønsker. Men jeg stusser på hva forskjellen mellom hs.SetDeviceString vs hs.SetDeviceValueByRef er. Jeg prøver å bruke sistnevnte for å sette individuelle verdier til hver sine virtuelle devices. Og fra loggen så ser jeg hvilken verdi som skrives. Men likevel dukker ikke verdien opp i statusfeltet. Hva kan være grunnen til dette? Her er den aktuelle snippeten fra skriptet: hs.SetDeviceValueByRef(508, json("totals")("confirmed"), True) hs.SetDeviceValueByRef(509, json("totals")("dead"), True) hs.SetDeviceValueByRef(510, json("totals")("recovered"), True) For i As Integer = 0 To json("cases").Count - 1 If json("cases")(i)("name") = "Vestland" Then hs.SetDeviceValueByRef(504, json("cases")(i)("confirmed"), True) hs.SetDeviceValueByRef(506, json("cases")(i)("dead"), True) hs.SetDeviceValueByRef(507, json("cases")(i)("recovered"), True) hs.WriteLog("CoronaScript", json("cases")(i)("confirmed")) End If Next Siter
ZoRaC Skrevet 22. mars 2020 Skrevet 22. mars 2020 Du har trolig kjørt en setdevicestring på hver av dem en gang? I såfall er det bare å kjøre en setdevicestring med en tom streng, så skal den begynne å vise verdiene i stedet. Husk å legg inn gyldig range for verdiene i status graphics. 1 Siter
Moskus Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 Tom streng er forøvrig bare to hermetegn, uten noe mellom. "" Da er det altså noe á la dette: hs.SetDeviceValueByRef(504, "", False) 1 Siter
ØysteinHJ Skrevet 23. mars 2020 Forfatter Skrevet 23. mars 2020 Jepp, det var løsningen! ? Takker og bukker! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.