torhaala Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Hei, Har akkurat byttet endel utelys og installert noen spotter langs garasje og hus. Tidligere hadde utelysene lyspærer med skumringsrele (nå er det LED uten dette), og kursen naturligvis ett 2-polt brudd. For å styre dette hadde jeg sett for meg og bytte ut dagens 2-polte brudd til utelysene med en 2+1 bryter (2 polet brudd på den ene og dimming med en Fibaro Dimmer 2 og bryter med impulsfjær på den andre). Leste en plass at dette oppsettet ikke gikk med den dimmeren, men finner det ikke igjen, så jeg tenkte spørre her om denne løsningen funker? Videre har jeg en av kursene hvor det både er ett utelys og 4 spotter, splittes i en koblingsboks utendørs (etter bryteren/bruddet). Kan man installere en dimmer i koblingsboksen for å bare dimmer spottene? Spesifikasjonen til Fibaro Dimmer 2 er operasjonstemp. på 0-35grader. Ikke ofte man ligger utenfor dette i Stavanger området, men kan jo av og til bli kaldere og evt varmere inni en slik koblingsboks på sommeren.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 30 minutter siden, torhaala skrev: Leste en plass at dette oppsettet ikke gikk med den dimmeren Øh...? Det går fint. Samtidig er det ikke sikkert du trenger 2-polt brudd hvis alt er merket SELV og det ikke er utbyttbare lyskilder. 32 minutter siden, torhaala skrev: Kan man installere en dimmer i koblingsboksen for å bare dimmer spottene? Spesifikasjonen til Fibaro Dimmer 2 er operasjonstemp. på 0-35grader. Ikke ofte man ligger utenfor dette i Stavanger området, men kan jo av og til bli kaldere og evt varmere inni en slik koblingsboks på sommeren.. Som min elektriker sa: "Det hadde sikkert gått fint hvis vi måtte det". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torhaala Skrevet 30. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2020 1 minute ago, Moskus said: Øh...? Det går fint. Samtidig er det ikke sikkert du trenger 2-polt brudd hvis alt er merket SELV og det ikke er utbyttbare lyskilder. Som min elektriker sa: "Det hadde sikkert gått fint hvis vi måtte det". Takker for raskt svar! Det er utbyttbare kilder på lampene, så må nok ha dem. Og det var omtrent det samme sist elektriker her sa men påpekte at garanti ikke vil gjelde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Hehe, det stemmer nok. Hvis det var den eneste muligheten, så hadde jeg tatt sjansen. Hvilket firma var det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 3 hours ago, torhaala said: For å styre dette hadde jeg sett for meg og bytte ut dagens 2-polte brudd til utelysene med en 2+1 bryter (2 polet brudd på den ene og dimming med en Fibaro Dimmer 2 og bryter med impulsfjær på den andre). Leste en plass at dette oppsettet ikke gikk med den dimmeren, men finner det ikke igjen, så jeg tenkte spørre her om denne løsningen funker? Det bør gå bra, se bryter skjema som er vedlagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torhaala Skrevet 9. april 2021 Forfatter Del Skrevet 9. april 2021 On 30/03/2020 at 11:14, Moskus said: Hehe, det stemmer nok. Hvis det var den eneste muligheten, så hadde jeg tatt sjansen. Hvilket firma var det? Svarer ett år senere jeg 😳 - Det var Los Elektro, har brukt både dem og Siddis Elektro. Begge veldig løsningsorienterte og kan anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.