Volvo140 Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Skal henge opp mange led utelys som skal være på en kabel rundt hele huset. De er led og ikke dimbare. Trenger en dings som kan skru av og på strømmen ved hjelp av homey. Hva er den enkleste, billigste og lureste måten å løse dette på? Denne kan enten plasseres ute i boks under kledning eller i kald garasje Siter
Byelektrikeren Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Denne er billig og grei: https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-veggplugg/4512717/Product.html Siter
Volvo140 Skrevet 30. mars 2020 Forfatter Skrevet 30. mars 2020 Takk, men så for meg mer en form for dings som er fast installert og ligger i en abb vanntettboks? Siter
Moskus Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Hvilket som helst relé, som f.eks. Fibaro Switch? Det er ingen egne "utendørsreléer for fast montasje" så her gjelder nok prøv-og-ikke-feil-prinsippet. Siter
Volvo140 Skrevet 30. mars 2020 Forfatter Skrevet 30. mars 2020 Hvilket som helst relé, som f.eks. Fibaro Switch? Det er ingen egne "utendørsreléer for fast montasje" så her gjelder nok prøv-og-ikke-feil-prinsippet.Hvor mye last tåler disse? Ser at det også finnes dobbelswitch. Og hva er forskjellen på fibaro switch 1 og 2? Kan jeg f.eks. Legge denne i abb-boks, ha en ledning til dobbelstikk ute for å ha motorvarmer på bilen og en ledning videre til utelampene for å styre disse hver for seg? Er disse switchene to-polte? Må vel bryte strømmen på begge for utelampene? Siter
stigvi Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, Volvo140 skrev: Er disse switchene to-polte? Må vel bryte strømmen på begge for utelampene? Til automatisk styring holder det med 1-polet "dings", men du må ha en 2-polet bryter på vegg eller i sikringsskap slik at du kan ta strømmen når du skifter pærer. Siter
Byelektrikeren Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 3 minutes ago, stigvi said: Du må ha en 2-polet bryter på vegg eller i sikringsskap slik at du kan ta strømmen når du skifter pærer. Du har helt rett, men hvis lampene ikke har utskiftbare lyskilder og hele lampen må skiftes når lyskilden ikke virker lenger, er det nok med 1-pol brudd, da lampene må uansett byttes av elektriker. /Helge Siter
stigvi Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Det er riktig. Jeg trodde jeg svarte i den andre tråden her der det var oppgitt at det var armatur med pæreholdere. 1 Siter
Moskus Skrevet 31. mars 2020 Skrevet 31. mars 2020 15 timer siden, Volvo140 skrev: Hvor mye last tåler disse? https://manuals.fibaro.com/switch-2/ 15 timer siden, Volvo140 skrev: Og hva er forskjellen på fibaro switch 1 og 2? Versjon 2 er nyere enn versjon 1... 15 timer siden, Volvo140 skrev: Kan jeg f.eks. Legge denne i abb-boks, ha en ledning til dobbelstikk ute for å ha motorvarmer på bilen og en ledning videre til utelampene for å styre disse hver for seg? I teorien, ja. Hvis motorvarmeren ikke trekker mer enn 6A. 15 timer siden, Volvo140 skrev: Er disse switchene to-polte? Nei. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.