Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, ser det er mange kloke hoder her.

Er det noen her som kunnskap om hvordan jeg kan integrere Tibber data inn i LogicMachine verden slik at jeg kan få ut øyeblikksbilder og logge trender der?
- Øyeblikksforbruk  (FRA PULSE)
- Andre forbruksdata ala de du finner i appen (Siste 10min, Siste time, osv dersom det er enkelt å hente det ut fra Tibber API)
- Pris nå 
- Pris hittil denne måned

Ser der finnes noe her som tar for seg det som går på prisen, men ikke det øvrige: https://forum.logicmachine.net/showthread.php?tid=2185 
Bør vel logges via en gruppeadresse der man setter inn logg/trend på denne?

Noen som har mulighet til å bidra med noe her? 

EDIT: Selvsagt en mulighet å montere inn og integrere en home-assistant der det finnes tilnærmet ferdig løsning mot Tibber og lage integrasjon mot KNX. Men det blir nok en dings og nok ett system å ha kontroll på. Hadde håpet å unngå å integrere flere systemer enn nødvendig. Veldig gjerne integrasjon direkte i LogicMachine om det er mulig. Det tror jeg det skal være for dem som kan det.  Er ikke sterk nok i å programmere i LUA til  at jeg fant ut hvordan få det til. 

Thanx

Endret av stemic01
Skrevet

Tror ikke det er så mange som bruker LogicMachine her. Jeg er absolutt ingen LUA-ekspert selv, men det du i så fall må finne utav er "webhooks" som Tibber bruker for å distribuerer realtime data.

12 timer siden, stemic01 skrev:

(Siste 10min, Siste time, osv dersom det er enkelt å hente det ut fra Tibber API)

Tror ikke disse er i APIet, dessverre. Men de burde være det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.