slippern Skrevet 1. april 2020 Skrevet 1. april 2020 Kjører Hassio 0.107.7 på en RPI. Jeg får ikke Zwave2mqtt og Mosquitto til og fungere. Zwave2mqtt ser alle Z-wave devicene mine, men ingenting dukker opp i Mosquitto. Zigbee2mqtt fungerer fint.. Jeg ser at Zwave2mqtt kobler seg til Mosquitto; New client connected from 172.30.32.1 as ZWAVE_GATEWAY-zwave2mqtt-gw (p2, c1, k60). Mosquitto konfig: logins: [] anonymous: true customize: active: false folder: mosquitto certfile: fullchain.pem keyfile: privkey.pem require_certificate: false Vedlagt ligger Zwave2mqtt konfigurasjon.. Noen tips? Siter
aleks Skrevet 1. april 2020 Skrevet 1. april 2020 Ikke uvanlig den krever brukernavn og passord i mosquitto configen - i eksemplet bare mqtt på begge, og enable auth i interfacet der logins: - username: mqtt password: mqtt Siter
slippern Skrevet 1. april 2020 Forfatter Skrevet 1. april 2020 Har forsøkt det også, men til ingen nytte. Siter
fiLLLip Skrevet 21. april 2020 Skrevet 21. april 2020 (endret) Bruker mosquitto addon selv, og det fungerer utmerket. Bilde fra zw2mqtt I Homeassistant har jeg i configuration.yaml: mqtt: discovery: true discovery_prefix: homeassistant broker: localhost username: mqtt password: !secret mqtt_password Og så dukker resten opp i Configuration -> Integration -> MQTT Discovery Edit: ZWave2MQTT v3.0.2 HA 0.108.6 Endret 21. april 2020 av fiLLLip Siter
slippern Skrevet 21. april 2020 Forfatter Skrevet 21. april 2020 Ikke f... om jeg får det til.. Men ser du kjører v3.0.2 av ZWave2MQTT... Jeg har v0.6.0. Siter
LaStrada Skrevet 21. april 2020 Skrevet 21. april 2020 Nå er det vel selve zwave2mqtt-prosjetet som er 3.0.x. Home-assistant addon som zwave2mqtt er 0.6.0. Siste versjon (0.6.0): Quote ⬆️ Upgrades Zwave2Mqtt to v3.0.2 (#39) Har også prøvd meg på dette to ganger, men ga fort opp begge gangene. Alt for ustabilt og/eller tregt. Har en Aeotec Doorbell 6 som ikke fungerer optimalt med z-wave versjoner før 1.6, men jeg skal klare å vente. Ringeklokka fungerer, men vil jo ha flere funksjoner som kun er tilgjengelig i 1.6. Siter
slippern Skrevet 13. august 2020 Forfatter Skrevet 13. august 2020 Fikk det plutselig til og fungere etter en oppdatering av HA.. Og det har funket greit i noen uker.. 🙂 Men idag plutselig så får jeg opp denne feilmeldingen på samtlige noder; MAC Authentication of Packet Failed. Dropping... Ser ut som jeg må bygge hele z-wave nettverket opp igjen... 😞 Siter
LaStrada Skrevet 14. august 2020 Skrevet 14. august 2020 Prøvd å rulle tilbake til den gamle (v1.4) løsningen? Om du får svar fra nodene der så ville jeg prøvd å reinstallere v1.6. Det var det jeg gjorde da jeg prøvde igjen i sommerferien, men ga opp igjen. Har også brukt denne addonen tidligere for debugging (tar lang tid å installere på en PI): https://github.com/jkeljo/hassio-addons/tree/master/ozwcp Siter
slippern Skrevet 14. august 2020 Forfatter Skrevet 14. august 2020 Endte opp i natt med og ta en hard-reset av kontrolleren og bygge opp z-wave nettverket på nytt, har kun inkludert de viktigste nodene akkurat nå. Om det skjer igjen skal jeg prøve å kjøre inn v1.4! 🙂 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.