Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg sitter å lurer på en liten ting. 

Har i dag en raspberry pi med HS3 som kjører fint, men noen ganger skjer ikke den eventen som skal skje og jeg må f.eks lukke døren på ny for at den skal gå i lås (Id-lock). Usikker om dette er pga raspberryen eller ikke, men tenker den er jo liten "stakkar" :)

Når det nå kommer ny Homeseer utgave lurer jeg litt på om jeg skulle byttet til en pc variant.

Jeg kjører kun z-wave nå, men kunne tenkt meg å få tak i noe zigbee etter hvert

Er det noen som kan gi noen klare fordeler med å bytte over? Er det forresten bare å oppgradere fra HS3 til 4 uten å måtte legge inn alle konfigene på ny (tenker nå på raspberryen)

På forhånd takk!

Erlend

Skrevet (endret)

RPI HomeSeer støtter kun 5 plugins. Og 5 plugins skal det ikke mye til å gå forbi.

Jeg anbefaler å gå over til en NUC eller noe lignende med mindre du vil ta den helt ut og sette igang med rack.

Det skal vistnok bare være å gå over til HS4 uten problem, men hvis du har ett fungerende system idag så anbefaler jeg å vente litt med mindre HS4 har en eller annen "killer" løsning du bare MÅ ha. HS4 er tross alt fortsatt i beta (test-fasen).

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Skrevet

Takk for svar.

Vil det påvirke bruken noe ved å gå over på f.eks NUC?

Som sagt så er det ikke alltid døren låser seg etter man lukker den (event som er stillt inn etter klokken 20), vil dette bedres ved å bytte ut raspberryen?

Et annet spm,
Kan jeg kjøre en NUC med HS4 paralellt med dagens oppsett for å teste ut? Bare bytte litt frem og tilbake på z-wave sticken..?

Erlend

Skrevet
27 minutter siden, Erlend Haga skrev:

Vil det påvirke bruken noe ved å gå over på f.eks NUC?

Som sagt så er det ikke alltid døren låser seg etter man lukker den (event som er stillt inn etter klokken 20), vil dette bedres ved å bytte ut raspberryen?

Vanskelig å si. Dukker det opp noen feil i loggen når døren ikke blir låst?

27 minutter siden, Erlend Haga skrev:

Kan jeg kjøre en NUC med HS4 paralellt med dagens oppsett for å teste ut? Bare bytte litt frem og tilbake på z-wave sticken..?

Både og. Det skal være mulig å kjøre HS3 og HS4 samtidig.

Skrevet

Jeg har ikke sjekket loggen (er nok ikke på det nivået enda) :) men det skal jeg se på..

Det er ikke noe som skjer ofte men tanken som slår meg er at problemet kan være raspberryen som er litt "svak".. 

Mange takk for svar, jeg ser om ikke jeg skaffer meg en liten pc og kjøper pro utgaven, så kan jeg prøve hstouch designer også slik jeg forstår

Erlend

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.